Nogen gange lever ferien ikke op til den forestilling man har. Det kan sagtens handle om, at forventninger skal justeres i forhold til virkeligheden, men jeg er sådan et menneske, som ikke gør meget andet end være til stede i nu’et, nyde og så er jeg vel – i virkeligheden – ikke så vanskelig at gøre glad og tilfreds. Jeg véd, at verden i løbet af splitsekunder kan se helt anderledes ud end for et øjeblik siden og jeg véd, at det handler om, at nyde, sanse og leve, mens man gør det. Jeg øver mig hver eneste dag på at gøre netop det.
Jeg véd, at Norge er ramt af en tragedie. Det er frygteligt og jeg tænker meget på, at der sidder mennesker nu, som har mistet og stadig ikke helt forstået.
Jeg véd også, at Afrika er ramt af den værste tørke i mere end 60 år.
I Norge er mere end 100 mennesker døde. I Afrika er mere end ti millioner mennesker ramt af mangel på mad og vand.
Alt det og mere til er det lykkes mig at opsnappe gennem de sparsomme huller af tv, jeg er kommet i nærheden af i Frankrig. Jeg har haft travlt. Travlt med at være ked af det, frustreret, bange og optaget af at holde sammen på mig selv, for at kunne holde sammen på resten af familien. Vi fejler ingenting, men vores ferie viste sig at være Ferien Fra Helvede. Måske det rene ingenting sammenlignet med alt det andet, der er sket i verden, men ikke desto mindre to uger, jeg skal bruge tid på at fordøje.
Vi er hjemme nu, takket være hende her…
Annemette stod i Flensborg i silende regn tæt på midnat og ventede, da vi kørte ind på pladsen foran Hertz og kunne parkere den lejede bil, som endte med at bringe os hjem. Den måtte køre til grænsen og ikke over. Der stod hun og ventede med en varm bil, varme knus og sikker sidste trehundrede kilometer, inden vi ramte hjemmet ved tretiden i nat.
Undervejs har vi været gennem det, der skulle vise sig at være et total rotteinvaderet feriehus. Vi er konfronteret med et Novasol, som syntes, at det er i orden at byde deres gæster at måtte vente fem dage på at blive flyttet og for øvrigt ikke giver noget, som fortjener betegnelsen service, når man har brug for det, men i stedet smækker røret på, når de synes, at man bliver for insisterende. Jo! De smækker virkelig røret på. Vantro er ikke for stærkt et udtryk at bruge om mit ansigtsudtryk, da vi oplevede det.
Vi sov kun sparsomt den første uge og kun om dagen. Om natten blev huset levende. Alle steder var lyden af kradsende, bidende rotter. I vægge og på taget. Allevegne. Novasol brugte fra tirsdag morgen til lørdag aften på endelig at få installeret os et andet sted. Ingen undskyldning, ingen kompensation, ingen opfølgning og absolut kun arrogant og flabet afvisning fra den danske hotline, hver eneste gang, vi var nødsaget til at ringe til dem. Aldrig nogensinde har jeg oplevet noget lignende og naturligvis ønsker vi en uddybende snak med Novasol nu, da vi endelig er hjemme igen.
Det er efter min bedste overbevisning ikke mig, der skal tage kontakt efter sådan en oplevelse. Det er Novasol, som undervejs må følge op og sørge for, at jeg er en glad og tilfreds kunde, nu de vælger at bruge vores første ferieuge på at ignorere, at de har installeret os i noget, som under ingen omstændigheder kan være ukendt for dem, medmindre huset har stået aflåst lige indtil det sekund, vi valgte at stikke nøglen i døren. Det tror jeg næppe er tilfældet. Vi blev endelig flyttet lørdag, som er skiftedag hos Novasol. Det kunne ligne en tanke.
Et betalt hotel i ventetiden havde ikke været for meget.
For øvrigt er huset lejet ud resten af sæsonen. Mon de har fundet alternativ til de gæster, som skulle overtage huset i går klokken 16? Det håber jeg og jeg er spændt på at høre, om vi er enige om, at vi naturligvis ikke skal betale en øre for en uge i et hus, som var fuldstændig invaderet af rotter og derfor ikke bød på ret meget af det, vi havde drømt om i forbindelse med denne feriebolig. Forudsat er selvfølgelig, at vi overhovedet kommer i kontakt med dem. Det sidste har nemlig vist sig, at være overordentlig vanskeligt.
Lørdag blev vi som sagt flyttet. Flyttet til et hus, som lå helt anderledes og slet ikke kunne leve op til det, vi kom fra, men det var, hvad vi kunne få ifølge Novasol. Vi boede på toppen af et mindre bjerg og midt i et tæt villakarter i en lejlighed i et hus, indehaveren også selv boede i. Hun og hendes familie og venner skulle hver dag passere lige forbi det beskedne stykke terrasse, vi havde i forlængelse af lejligheden, så der foregik en livlig trafik en meters penge fra, hvor vi sad og det føltes så akavet og invaderende, at vi faktisk ikke brød os om at sidde der til skue.
Tirsdag i samme uge var der et frygteligt regnvejr og Kenneth var involveret i et biluheld. Han endte sin køretur i bagenden på en lastbil med hænger. Han slap med skrækken, men bilen blev smadret til ukendelighed og fra det øjeblik var vi stavnsbundet i en lejlighed, hvor vi ikke følte os tilpas, når vi sad udenfor lejligheden. Vi boede som sagt på toppen af et bjerg uden offentlig transport til og fra toppen, så der var ikke andet at gøre, end at blive, hvor vi var.
Når vi ikke sloges med Novasol, brugte vi tiden på at prøve at finde en løsning på noget, som kunne være endt meget værre, end det gjorde, men alligevel var helt unødvendigt.
Hjemmefra havde vi ringet og talt med vores forsikringsselskab. Vi ville være ethundrede procent sikre på, at vi var dækket helt og aldeles ind ved alle former for tænkelige og utænkelige uheld. Kvinden vi snakkede med forsikrede os om, at det var vi. Vi gentog mere end én gang, at vi ville være helt sikre. Hun sagde, at vi trygt kunne køre afsted i retning af Frankrig. Vi var dækket ind på kryds og tværs.
Vi var ikke dækket ind på kryds og tværs. Faktisk knapt på kryds. Vi troede, at vi havde forsikringen til en bugsering til Danmark. Vi troede, at vi havde forsikringen til en erstatningsbil. Vi troede så meget og havde i sidste ende ingenting.
Vores bil står hos en sydfransk automekaniker i Saint Maxime, som havde en nabo, som kunne lidt engelsk. Sammen fik de og Kenneth skruet en aftale sammen. Om et par uger er bilen repareret og klar til at blive hentet. Hvordan? Gid vi vidste det.
Hertz havde én bil, som måtte køre til Flensborg og ikke én kilometer længere. Lise, som er ansat hos Hertz, gjorde en forskel. Hun har forstået, hvad service og ikke mindst empati og medmenneskelighed er og en skønne dag må jeg takke hende. Hun var utrættelig og endte med at finde den bil, som kunne bringe os tæt på hjem. Der fra tog Annemette over.
Det hele blev løst, men det kostede kræfter og nattesøvn. Det var aldrig gået uden Annemettes utrættelige hjælp og støtte herhjemme fra. Jeg græd af lettelse i nat, da jeg så hende stå i regnen ved Hertz i Flensborg og vente på os. Når jeg har sovet en nat, vil jeg gerne vide, hvor man kan bytte en brugt sommerferie. Tak.
97 kommentarer
Tjener, der er en ged i min pool! af Slagt en hellig ko
6. juli 2014 at 11:15[…] – dette her er jo langt at foretrække fra f.eks. vores oplevelse med rotterne, ikke? Hellere en ged i poolen, end rotter på loftet […]
Anne
1. september 2011 at 10:10Har I egentlig fået bilen hjem?
anne mette
1. september 2011 at 01:21hej liselotte, kom lige til at tænke på denne i dag. Kom der nogensinde en afklaring?
Liselotte
1. september 2011 at 09:32Faktisk er det min skyld, at der endnu ikke er afklaring, men ydre omstændigheder har gjort, at vi ikke har fundet kræfterne til igen at skulle beskæftige os med en ferie, vi egentlig helst vil glemme. Du mindede mig lige om, at der er ting, jeg skal have gjort :-)
Sofie
4. august 2011 at 17:40Sikke et mareridt. Desværre ikke enestående. Vil lige minde dig om at en lang række forsikringsselskaber bånder og gemmer samtaler med kunder i tilfælde af twister og tvivlspørgsmål. Det kan være, det eksisterer, så husk evt at inddrage det i evt klageforløb.
Catarina
29. juli 2011 at 09:13Fy for pokker sikke da en ferie – det er skisme lige før I trænger til ferie efter sådan en omgang ferie.
Liselotte
29. juli 2011 at 14:52Lige akkurat sådan har jeg det, Catarina. Jeg trænger i dén grad til ferie. En god én ,-)
Anne
27. juli 2011 at 21:25Hm, det er ellers nu, de skal redde deres omdømme i blogland. Hvor mange hits er det nu lige, du har om året, Liselotte?
Liselotte
29. juli 2011 at 14:51Vi venter stadig, Anne…. venter på, at de gør bare et eller andet… *suk*
Anne
1. august 2011 at 12:31Har I mon stadig ikke hørt noget? De er nok ved at tælle rotterne, fordi kompensationen er pr. rotte.
Liselotte
1. august 2011 at 12:47Nej, vi har stadig ikke hørt noget, Anne. Jeg er forundret over, at deres serviceniveau ikke er bedre nu, hvor de selv har henvendt sig til os. Det er under al kritik.
Liselotte
27. juli 2011 at 18:31Vi har stadig ikke noget nyt om Novasols henvendelse til os. Måske i morgen, men jeg forventer ikke noget revolutionerende, er jeg bange for :-(
Anja
27. juli 2011 at 18:14Føj for en ferie Liselotte. Sikke en grim oplevelse.
Jeg tillader at linke til din blog via FaceBook, for jeg synes ikke at sådanne oplevelser skal have lov at gå usete hen.
Kan jo ligesom forstå at der er flere der har haft problever med Novasol.
Er personligt glad for at jeg læste dette, for jeg har flere gange overvejet at leje gennem dem. Det skal jeg så absolut ikke nu.
Jeg håber at alt flasker sig for jer i sidste ende.
Lissi
26. juli 2011 at 08:36Jeg kan kun tilslutte mig de andre indlæg. Glædede mig også til at læse om en herlig ferie, hvor I alle var ladet fuldt op til hverdagen igen. Håber, I kan slappe lidt af de næste par dage, selv om der selvfølgelig nu er en hel masse korespondance med Novasol og forsikring at tage sig af. Æv. Men godt I har hinanden og en god base at komme hjem til.
Jane
25. juli 2011 at 23:23Uf for den lede, en ubehagelig oplevelse. Og så lige på ferie, hvor man rigtigt skal slappe af. Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort med rotter løbende om benene på mig. Hvor er det bare rædselsfuldt. Godt der ikke skete Kenneth noget – og godt at I er sikkert hjemme igen, men helt sikkert ikke med det overskud der var intentionen.
Marianne bentzen
25. juli 2011 at 22:51Jeg kan jo ikke komme med noget nyt ovenpå alle disse engagerede kommentarer, men jeg er enig med hver og een.
Det havde I sgu ikke lige fortjent.
De kærligste hilsener
Marianne
Mia Folkmann
25. juli 2011 at 21:27Åh, det er ikke spor sjovt med sådan nogle ferieoplevelser. Vi har selv prøvet ikke rotte-reder, men loppe-reder, og det var heller ikke festligt. Den ene gang var i øvrigt …. ta da…… et dansk feriehus ved Esbjerg, som vi havde lejet gennem Novasol. Selv om det er mange år siden, kan jeg stadig huske deres totale mangel på interesse for problemet…
Dorthe
25. juli 2011 at 17:43Hej Liselotte,
Velkommen hjem. Hvor er jeg ked af det på jeres vegne, at jeres skønne ferie blev til et mareridt i stedet. Vigtigst er det dog, at der ikke skete Kenneth noget.
Håber I trods alt fik nydt Provance lidt ind imellem.
Liselotte
25. juli 2011 at 15:40Vi er i dag blevet kontaktet af Novasol og der arbejdes på en løsning. Jeg vil ikke skrive mere om det, før det er faldet endelig på plads, men jeg håber, at vi ender med en fornuftig løsning.
Katja
25. juli 2011 at 14:48Hold da op, det lyder jo fuldstændig hen i vejret! Jeg føler virkelig med jer og håber, I får en eller anden form for kompensation fra Novasol. Det lyder som noget, DR’s Kontant ville være ivrig efter at grave i.
Lena
25. juli 2011 at 14:07det er åbenbart nærmest standard for Novasol
http://www.trustpilot.dk/review/www.novasol.dk
Lena
25. juli 2011 at 13:21Jeg sidder her og er dybt rystet, i havde, om nogen, fortjent en himmelsk ferie, mit hjerte bløder for jer.
Godt ingen led fysisk overlast.
Lena
25. juli 2011 at 14:10jeg kan se på trustpilot at i langt fra er de eneste der er blevet snydt af Novasol, desværre
Birgit
25. juli 2011 at 12:55cyberspace åd mit indlæg, da jeg åbenbart ikke havde udfyldt alle felter! Jeg har desværre kun tid til at gentage i en kort udgave:
1) Find navnet på den klageansvarlige i forsikringsselskabet. SKAL stå på hjemmesiden. Klag så skriftligt til vedkommende over behandlingen. Udførlig klage med dato for jeres kontakt, policenr., navn på forkringskvinden, præcise spørgsmål/svar der er givet. Skriv hvad I vil ha’ ud af klagen. (hjemtransport, billeje, reparation, betaling Annemette, erstatning for tabt tid mv.)
2) Hvis I er utilfredse med svaret, så skal I kontakte Ankenævnet for forsikring. Vejledning skal fremgå af svarbrevet fra den klageansvarlige. Det er ikke svært og koster kun 150 kr.
3) Hvis det heller ikke hjælper – eller selskabet ikke følger afgørelsen, så er tiden inde til at kontakte en dyr advokat. Han/hun kan rådgive om jeres retshjælpsforsikring, som sikkert er indeholdt i jeres indbo-forsikring og måske kan dække udgiften.
Held og lykke med det.
Lone Liboriussen
25. juli 2011 at 11:55Hvor er det synd for jer.
Knus og kærlig hilsen Lone
Kira
25. juli 2011 at 11:53Uff……din oplevelse bringer minder frem Lise Lotte!!! Jeg har oplevet en sommerferie (godt nok i det italienske) meget i stil med din…..den var så frygtelig, at når jeg fortalte om den, troede folk at jeg citerede fra en dårlig film……. med din og min ferie, kunne vi lave noget af en film tror jeg!!
Godt at I alle er i god behold, og når det hele har bundfældet sig lidt, så kommer det gode humør helt sikkert tilbage igen :)
Varme tanker her fra.
Dorthe lige om hjørnet
25. juli 2011 at 11:41Åh, hvor er det synd for jer og jeres ferie. Men godt der ikke skete noget med Kenneth!!! Jeg hader avisen, men har lyst til at sige Ekstra Bladet…………
Margrethe
25. juli 2011 at 11:15Kunne ikke lade være med at grine, da jeg så i annoncen for jeres hus, at kæledyr ikke er tilladt.
Men rotter? Åbenbart.
Tak for tippet. Jeg vil herefter aldrig leje gennem Novasol.
Håber I kommer godt videre.
Helle
25. juli 2011 at 11:05Nej hvor træls, at jeres ferie skulle blive sådan en skuffelse. Det var så dejligt at læse, før ferien, hvor du glædede dig, håber at I også nåede at have nogle gode oplevelser. Og godt at der ikke skete noget alvorligt med Kenneth.
Helle
Maria Jensen
25. juli 2011 at 10:58eeej for helevede LiseLotte!
Sikke en møg ferie!
Men hvor var det godt at Kenneth slap med skrækken.
Alexander passer godt på Ham og Jer.
I skal ikke betale en øre for den ferie-og hvis novasol forlanger det og hvis i vil have det skal jeg gerne maile jeres historie til ekstra bladet….
Velkommen hjem.
KRAM Maria
Mette
25. juli 2011 at 10:44Det var dog en grum historie! Jeg håber sørme, at Novasol kommer på banen efter denne oplevelse og så må I jo finde en løsning i forhold til kompensation. Mon ikke Novasol nok skal komme ud af røret, når de finder ud af, at i løbet af kort tid så vil dit indlæg ligge på side 1 på Google, når folk søger på Novasol?
Hurra for, at I havde nogle til at hente jer. Det lyder virkelig som den værste ferie nogensinde. Jeg håber, at en nats søvn vil gøre underværker.
Kim Perup
25. juli 2011 at 10:39Nej, hvor kedeligt at höre at jeres drömmeferie blev sådan… Havde glädet mig at höre om jeres fantastiske rejse. Håbet at alt blivet löst på den bedste måde for jer.
Varme tanker herfra!
Gitte W
25. juli 2011 at 10:28Hej Liselotte
For syv sytten da også, hvor er det uheldigt at I kommer ned til sådan en rotterede, 1700km og så er det ikke i orden, det er fuldstændig uacceptabelt. Jeg håber at I får jeres penge igen.
Og så uheldet med bilen oven i, godt at Kenneth ikke kom til skade. Øv for en “ferie”.
Hvor er jeg glad for at I alle tre er hjemme igen, i god behold.
Knus Gitte W
Lene
25. juli 2011 at 09:40Kæreste Liselotte, hvor er jeg dog ked af det på jeres vegne. Håber Kenneth er kommet sig over uheldet og at I får noget kompensation for en ferie i helvede.
Signe
25. juli 2011 at 09:38Åh, Liselotte. Sikke dog en forbandet lortetur! Sådan nogle skiderikker, dem hos Novasol. Desværre er det også vores erfaring, at de lidt større aktører er nogle arrogante størrelser; således kan vi kun advare på det kraftigste mod Dancenter, men vores oplevelse var dog vand ved siden af jeres. Og trods alt i DK.
Jeg håber, I får som fortjent – og at den byttede ferie bliver en drømme-en af slagsen. Hvor er det tarveligt, Novasol!!
Kirsten Jensen
25. juli 2011 at 09:36Fy da føj!!!! “Rotter på loftet” kan jeg gå med til, men et helt hus fuldt, adr. Godt at Kenneth ikke kom noget til, og at I alle er hjemme i god behold, det er det vigtigste. Nogen firmaer har ikke den mindste skam i livet (eller andre steder), bare giv dem det glatte lag. En god advokat vil nok være en god ide, også i forhold til forsikringen. De varmeste velkomstknus og hilsner fra et køligt og blæsende Bornholm.
fru jensen
Gudhjem
P.S. Solen skinner lidt for en gangs skyld. Hurra!
Ulla
25. juli 2011 at 09:13Desværre kan en ferie ikke byttes… Hvor jeg dog føler med jer….. Det fortjener I bare ikke…..
Når du er ovenpå igen, vil jeg gerne være “fluen på væggen” når forsikringsselskab og NOVASOL får tørt på….. Det er bare med at gå hårdt til begge….. skiderrikker….
Tusind positive og medfølende tanker vil jeg sende op til jer <3<3<3
Lea Poulsen
25. juli 2011 at 08:56Føj, godt i kom hele hjem.
Line
25. juli 2011 at 08:21Herhjemme har vi lige siddet og ærgret os over at vi ikke havde planlagt ferie udenfor hjemmet i år, men nyder pludselig ferien i fulde drag. Ude godt (?) men hjemme bedst!!!
Bodil
25. juli 2011 at 08:16Hvor skrækkeligt! Synd for jer – I havde fortjent en bedre ferie. Godt I er hjemme nu, og godt der ikke skete noget med din mand.
Bettina
25. juli 2011 at 07:57Og jeg som havde glædet mig til at du/i kom hjem….. nu er jeg helt ked af at i tog afted.
Det var dog en forfærdelig ferie :(
Godt at din søster kunne hjælpe jer det sidste stykke hjem.
Dejligt at der ikke skete noget med Kenneth og det “kun” var bilen.
Knuz og mange tanker til jer alle tre
Eva_O
25. juli 2011 at 07:55Pisosse…!! Kan ikke komme på andre ord der dækker…
Håber I får kompensation, selv om det ikke redder en ødelagt ferie…
Tante T
25. juli 2011 at 07:39Kære Liselotte. Det gør helt ondt at læse om Jeres oplevelser, – I trængte og fortjente sådan den ferie…
Godt I er hjemme i god behold. Håber I har mere ferie tilgode, så I kan få dage til nydning og til at komme Jer i…
Velkommen hjem ;)
Tine - Den kreative and
25. juli 2011 at 07:08Sikke en sommerferie, sådant en kunne I godt have været foruden. :-(
Nu vil jeg ikke hænge Novasol ud, men vi har en gang lejet et sommerhus hos dem og vi gør det ikke mere ! Der var ikke noget galt med sommerhuset, det lå/ligger i Mau ved Limfjorden, men Novasol var næsten et halvt år om at tilbagebetale depositumet og det var lige før, vi ikke havde fået lov til at overtage sommerhuset til det aftalte tidspunkt, fordi vi ikke kunne få en nøgle udleveret.
Med hensyn til forsikringsselvskaber, så har de en vist kedelig tendes til at love langt mere end de har i sinde at holde.
Deborah
25. juli 2011 at 10:35Øh, hvorfor vil du ikke hænge dem ud??? Hvis de laver noget l… så må man i mine øjne gerne “hænge dem ud”/fortælle om det!
christina
25. juli 2011 at 07:03hold da op en træls oplevelse. jeg ved da hvor ferien ikke skal bestilles igennem næste år.
Helle
25. juli 2011 at 01:07Velkommen hjem, til et dejligt fugtigt Danmark :-) Godt I alle tre er kommet helskindet hjem. Jeg lover, jeg ALDRIG klager over sure teenagere og aflyste Take That koncerter, når I har stået sådan en HELVEDES FERIE igennem. Knusss
Britta A.
25. juli 2011 at 00:53Velkommen hjem, kære Liselotte! Det har sandelig ikke været rigtig ferie for Jer. Retfærdigheden må ske og Novasol er da nødt til at bøje sig og erstatte Jeres ophold. Føj, hvor er det usmageligt. Tænk at I skulle blive udsat for dette. Ked af det på Jeres vegne!
jytte
25. juli 2011 at 00:45Godt I alle er kommet helskindet hjem. Det er det vigtigste. Velkommen hjem.
Lige nu er det mængder af ærgelser, men om føje tid skulle der være grundlag for en ganske grufuld fortælling med en forhåbentlig happy ending.
Jette / Villa Ko
25. juli 2011 at 00:37Ej, for pokker :-/ Godt der ikke skete noget med Kenneth. Jeg måtte også gøre brug af min forsikring, som heldigvis dækkede en lejebil. Har I ikke kaskoforsikring? Den plejer at dække en erstatningsbil, så vidt jeg er orienteret! Jeg kørte sagen (fra Norge) igennem SOS International, og der var ingen problemer, udover lidt rigelig ventetid.
Kis
24. juli 2011 at 23:55Hej Liselotte.
ØV ØV ØV. Vi prøvede for nogle år siden at leje i sverige gennem Dancenter og kom til det klammeste, beskidte, fugtige hus og kloakken fungerede ikke. Vi sendte over 100 fotos til deres svenske afdeling og forlangte en konsulent ud og kigge på det. Det endte (sgu) med at vi fik ALLE penge retur og lejede os ind på det skønneste B&B istedet. Så vær vedholdende. Godt I alle er hjemme i god behold.
Hilsen Kis
Gitte
24. juli 2011 at 23:21Lyder dog modbydeligt med et sommerhus fuldt med rotter! Og så en smadret bil oven i.
Godt at manden ikke kom noget til og hurra for din søster.
Frk. Lehmann
24. juli 2011 at 23:11Nej nej nej hvor er det synd for Jer !! Fik en helt klump i halsen da jeg læste det. Føj hvor burde de ha den “helt store” omgang Novasol… !! Godt i alle tre er hjemme igen i go´behold.. Kan godt forstå at i har lyst til en “ommer”..
Kh og go´aften trods alt
Frk. Lehmann
Benedikte
24. juli 2011 at 23:04Åh nej hvor lyder det bare forfærdeligt!!!
Jeg har ellers jævnligt tænkt på jer, og glædet mig til en masse indlæg som jeg kunne suge masser af lækker ferieenergi ud af.
Stakler altså!!! Øv øv øv! Jeg håber I har fået puttet, sovet trygt og kan få samling på alle de løse ender.
Anne Dyrholm Stange
24. juli 2011 at 23:01Pislort!!
Rotter – uheld – forsikringsbøvl – Novasolinkompetence.
I havde fortjent så meget bedre en ferie, havde i!
Håber virkelig, at nogen og noget vil kunne kompensere en smule.
Trøsteknus og velkommen hjem herfra…
Tove
24. juli 2011 at 22:50Nej, hvor er det synd for jer. Det er næsten ikke til at klare, bare at læse om:(
Godt I er hjemme igen, og forhåbentlig ikke har fået varige men. Så ønsker jeg for jer, at MEGET snart må få muglighed for at gøre det om.
Hanne
24. juli 2011 at 22:22Sådan noget lort! Kender du ikke en skrap advokat, som kan skrive et grimt brev til Novasol? Det ville jeg starte med. Magen til frækhed at smække røret på. Håber resten af sommeren scorer toppoint.
Anette
24. juli 2011 at 22:16Kære Liselotte.
Jeg har fulgt din nedtælling og forventning til en tiltrængt ferie.
Jeg er ked af at høre den forløb så skidt, det havde I ikke fortjent.
Mange tanker
Anette
Torben Schmidt
24. juli 2011 at 22:10Hej Liselotte!
Det var dog en grufuld ferie. Jeg har selv en stor frygt for de små langhalede bæster der render rundt. Jeg ville selv ikke have fået lukket et øje hvis jeg vidste de rendte rundt på den måde.
Jeg ville i hvertfald kæmpe for retfærdighed hvis jeg var jer. Det kan ikke passe at i skal betale for så’n en service.
Men det er godt at i er hjemme igen i god behold. Vi har savnet dine små fantastiske indlæg. Men alle har brug for et pusterum. Det er bare ærgelig at i så har måttet kæmpe på den måde.
HenrietteB
24. juli 2011 at 22:06Velkommen hjem – hvor er jeg ked af at høre, at ferien gik så skidt, Liselotte. Men godt at det ikke gik værre med kenneth!
Og hvis Novasol nogensinde tror at jeg lejer nogetsomhelst hos dem eller undlader at nævne denne historie, når talen falder på firmaet – ja, så ka’ de godt tro om igen, ka de ;-)
Ulla Andreasen
24. juli 2011 at 21:59Det er det man går og glæder sig til igennem hele året, og så ender det med sådan et forfærdentlig hus, håber I får en god kompensation og en STOR undskyldning, med det lyder ikke til at Novasol kender disse ord. Velkommen hjem til jeres vante omgivelser, dem kender man jo.
Helle Holten
24. juli 2011 at 21:54Hej Liselotte
Det er jeg ked af at høre. Det lyste ud af din blog, at du i den grad glædede dig til ferien. Godt der ikke skete noget med Kenneth. Jeg har næsten tavst, men med stor fornøjelse fulgt din blog hele vinteren. Som tak for al den inspiration, må I gerne kvit og frit holde fornyet sommerferie (eller måske forlænget weekend) i vores hus i Sverige – lige nord for Markaryd – Du kan bare sende mig en mail :)
Det er ledigt fra den 8. august.
Varme hilsner
Helle
Louise
24. juli 2011 at 21:53Det var dog rædselsfuldt! Jeg ved faktisk slet ikke, hvad jeg skal skrive. Håber, I får redt nogle af trådene ud nu. Jeg lejer da a.l.d.r.i.g noget gennem Novasol!
Anette
24. juli 2011 at 21:49Velkommen hjem fra en rædselsfuld ferie – jeg håber I får noget finansiel kompensation og at I hjemme i trygge rammer kommer til hængterne igen
Dorthe
24. juli 2011 at 21:12Har kommenteret på facebook. Er dog dybt rystet og sender et varmt velkommen hjem :-)
Tina - omme i London
24. juli 2011 at 21:05Fandens – jeg haaber I i det mindste faar noget finansiel kompensation!
Helle K.
24. juli 2011 at 21:05Jeg kan simpelthen ikke finde nogle ord, som dækker det, jeg gerne vil sige, om det I har oplevet :( Fy for pokker!
Gaia´s mor
24. juli 2011 at 20:57Åh dog – godt I kom godt hjem.
Min ferie har været 5 dage i mit eget selskab, med strikketøj, regnvejr og MATADOR i tv – det kunne jo ikke gå galt, så det kan anbefales…
Kh Joan
MarianneL
24. juli 2011 at 20:46Kære Liselotte – ja jeg kan ikke sige noget der ikke er blevet sagt – et cetera siger det så enketl og forståeligt.
Sonnie
24. juli 2011 at 20:42Sikke dog en ferie. Godt I er sikkert hjemme igen.
regitze
24. juli 2011 at 20:40en kæmpekrammer til dig, Oline og Annemette og et lille forsigtigt knus til Kenneth.
jeg er edderbrodereme rasende og ked af det på jeres vegne!
Pernille
24. juli 2011 at 20:37Jeg er målløs, og håber bare at I kommer ovenpå, finder løsninger og det gode humør igen.
Og sender en masse knus :)
et cetera
24. juli 2011 at 20:36Liselotte da – sidder her helt stum og rasende på jeres vegne … Føj for pokker!
Monica
24. juli 2011 at 20:31What a Nightmare!
Novasol har vi her i familien også kun dårlige oplevelser med; sommerhuse der ikke lever op til standarden, luksus som er ikke-eksisterende, dørhåndtag der falder af, køkken uden udstyr osv. Men værst af alt en utrolig arrogance i deres såkaldte servicecenter. Jeg håber, I får held af at klage – og at forsikringsdamen har en ufattelig skidt smag i munden.
Stine fortæller...
24. juli 2011 at 20:30Pyha – det var da bare for meget! Uroligt, hvad man mener at kunne byde folk og stadig drive forretning.
Vejret i Danmark er desværre heller ikke noget at komme hjem til, men det har garanteret været dejligt at sove i jeres egne senge.
Håber I får givet Novasol lidt at tænke over.
Fríða
24. juli 2011 at 20:26ej Liselotte, hvor er jeg bare ked af det på jeres vegne, I skulle jo have haft en super oplevelse med jeres genforening med Provence. godt I er hjemme igen og kan få ro til at sunde jer lidt ovenpå det hele. og hurra for familie.
kh.fra Island
Frida
Anne
24. juli 2011 at 20:25Argh, hvor nederen. De skulle skamme sig. Godt, at I er hjemme igen.
Jeg håber, at der trods alt har været lyspunkter på ferien, og at de dukker op her. Nåede du at finde lavendelmarkerne?
Koselig
24. juli 2011 at 20:20Godt du er tilbake Liselotte. Du har vært savnet.
:)
Hybel
24. juli 2011 at 20:15Øv for en tur. Her sad jeg i perlen af Danmark og klagede over den mængde regn vi har fået tildelt med mere til… Jeg tager de ord tilbage.
Godt at i alle er hjemme – intakte trods alt.
Sole
24. juli 2011 at 20:14((((((((((((((((((((((((((Liselotte)))))))))))))))))))))))))))) Velkommen hjem igen!!! Haaber Kenneth er helt OK ovenpaa ulykken… og saa oveni saadan en i oevrigt grim oplevelse med feriehus, ja, saa kan det da naesten ikke blive vaerre! Gid jeg kunne overfoere noeget af mit fantastiske vejr og gode ferie til jer, I fortjener det saa rigeligt, og jeg deler gerne. Pssssst: Rotter er det VAERSTE, jeg ved!!!!
Mie
24. juli 2011 at 20:08Kære Liselotte
Det er en klar bytter….. Mange jern i ilden i hverdagen gør ferien hellig og et tiltrængt pusterum – Provence er perfekt til formålet – men ikke sammen med rotter og uduelige forsikringsselskaber….Novasol må vist i tænkeboks og udtænke en snedig plan for at gøre det bare nogenlunde godt igen – og jeg foreslår, at din forsikringsagent bruger SIN ferie på at hente jeres bil hjem igen….. Føj føj føj
Knus og god energi i din retning
Mie
HanneC
24. juli 2011 at 20:05For ind i h…… da osse.
Godt I alle er i et stykke og ved relativt godt mod – og så er jeg jo helt sikker på, at jeg meget nødig vil være i NOVASOLs sko det næste stykke tid. Gi´dem hele dynen og lidt til, de fortjener at få så mange opringninger, at de ikke glemmer jeres forfærdelige tur lige med det samme.
… og hjertelig velkommen hjem.
Helle
24. juli 2011 at 19:57Jeg bliver virkelig harm på jeres, og kommende feriegæsters vegne, – og klapper barnligt i mine små hænder, hvis Novasol nu forhåbentlig får rigtig, rigtig meget dårlig omtale! Det, der skulle være en servicevirksomhed er jo en ren feriekiller! Jeg skal gøre mit til at sprede budskabet… DET KAN MAN BARE IKKE BYDE NOGEN! Godt, at I er hjemme igen i dejlige omgivelser. Tanker og hilsner Helle
Heidi Pedersen
24. juli 2011 at 19:47Hej Liselotte
Hvor gør det mig ondt at høre, at jeres ferie blev fuld af grimme overraskelser, jeg håber virkelig at Novasol refundere det feriehus.
Jeg er glad for, at Kenneth er ok, og for at høre at du har en god og handlekraftig søster.
Hilsen Heidi.
Irene
24. juli 2011 at 19:47Stakkels jer, sikke en ferie…Og rotter er jo farlige at dele sommerhus med, men hold op hvor de rejseselskaber dog bare er ligeglad, helt ærligt, hvad bilder de sig ind….
Sidste år var jeg ude for noget lignende med 65 rejser, ta’ et kik hvis du vil.
http://mrscakeaholic.blogspot......en-og.html
Med venlig hilsen Irene Fra mrscakeaholic
Christina
24. juli 2011 at 19:45Hvor er jeg ked af, at høre om jeres forfærdelige ferie… Fra andre, der lige har haft lejet sommerhus her i Danmark gn. Novasol, der har jeg desværre også hørt om nogle underlige ting- og sidste år var vi selv ankommet til mega klamt sommerhus og havde virkeligt en dårlig oplevelse GENERALT med Novasols “kundeservice”.
Men rotterede, det er eddermamme for KLAMT!
Håber, at i finder ud af noget med bilen og generalt får en meget bedre kommunikation med både Novasol og Forsikringsselskabet,
Godt, at der ikke skete noget med manden!
knus fra Christina
Anne
24. juli 2011 at 19:44føj for den! velkommen hjem!
Ella
24. juli 2011 at 19:43Nej, nej, nej, Liselotte – lige akkurat denne ferie skulle have et paradis på jord og så endte I i helvede på jord.
For dælen da, hvor er det godt at Annemette kunne hjælpe.
Og meget meget godt at vide at I alle er i god behold. Jamen altså, man er uden ord! :-(
Heidi
24. juli 2011 at 19:43En ganske grusom og fuldstændig unødvendig oplevelse af en ferie – ked af at jeg ikke kan hjælpe med en ny og dejlig ferie, men det kan jeg desværre ikke.. hørte jo om jeres oplevelser i løbet af ugen fra den uvurderlige støttende søster, hils hende forøvrigt mange gange – hvis hun ikke er taget hjemover endnu.
Og så velkommen hjem – trods alt
mange knus herfra
GitteSP
24. juli 2011 at 19:43øv øv øv og atter øv! Hurra for at din elskede er uskadt og hurra for søsteromsorg og -kærlighed!
Birgitte
24. juli 2011 at 19:40ØV! Godt I er sikkert hjemme igen – I fortjener virkelig en bytter…!
Olines
24. juli 2011 at 19:39ØV da også. Godt at i er hjemme i trygge omgivelser!
Marie-Louise
24. juli 2011 at 19:35Åh, forfærdelig ferie i har været ude for! Rotterede og trafik-uheld, wtf?!
Sender 10000 knus og tanker imod jer.. :-)
Deborah
24. juli 2011 at 19:35Nej, nej, nej hvor synd! Det lyder vitterligt som ferien fra helvede. Og så ovenikøbet hjem til sådan et l….vejr!!! Men i det mindste hjemme. Sikke noget! Og nej man kan jo netop ikke bytte sådan en ferie, tiden er jo gået. Øv osse!!
Deborah
25. juli 2011 at 10:36Jeg glemte at sige, at jeg sørme er glad for, der ikke skete Kenneth noget, og jeg håber, I finder en god løsning med bilen.
Gilette
24. juli 2011 at 19:34Det var da en frygtelig historie du fortæller. Det kan da næsten ikke blive meget værre. Og hvor har I også bare været uheldige med alting. Alt der kan gå galt er jo nærmest gået galt for jer. Godt er I er så ressourcestærke personer og har ressourcestærke pårørende – ellers kunne det da være gået helt galt. Håber I har en uges ferie endnu til at komme jer ovenpå den historie. Og håber ved gud at Novasol får strammet ballerne og tager sig sammen – er helt enig med dig: Der skal da ikke betales en krone for den rotterede. Og der bør falde en uforbeholden undskyldning. Føj for pokker.
Velkommen hjem i øvrigt til efterårslignende tilstande i Danmark…..
Charlotte
24. juli 2011 at 19:29Øv, for en slem omgang ferie. Jeg er sikker på at I fortjener en bytter!