97

Jensens Bøfhus i slowmotion

Vi skulle ud at hente højtalere til Olines computer. Vi var kommet sent afsted, så i stedet for at drøne hjem og starte på noget halvhjertet mad enedes vi om, at vi ville smutte indenom Jensens Bøfhus. Ikke den store gastronomiske oplevelse, men god og gedigen mad, som sagtens kunne stille vores sult.

Så sad vi der og ventede…Der var ikke mange gæster. Slet ikke. Der var til gengæld masser af personale, som havde mere end svært ved at få øje på de få kunder der var.

Vi havde bestilt en menu. Tre retter. Forretten kom hurtigt og herefter gik det kun ned ad bakke, for hovedretten måtte vi vente usandsynligt længe på og desserten opgav vi faktisk at få med efter at have ventet 40 minutter på, at de skulle komme og fjerne resterne efter hovedretten.

Vi nåede at få stukket et menukort i hånden, men inden vi overhovedet igen havde fået kontakt til tjeneren, som havde meget mere travlt med at tørre borde af, dække op og gøre klar til at forlade etablissementet senere på aftenen, var min tålmodighed opbrugt og jeg gad ærlig talt ikke længere sidde og være til grin, for hans trang til at gå tidligt, så på trods af Olines tåkrumning, som ellers var værd at ortopæddokumentere, endte det med, at jeg blev så indebrændt, at jeg bad om at få regningen med en henvisning til, at vi ikke længere gad at skulle være vidne til hans manglende sans for kundeservice.

Dråben var, at han stadig syntes, at vi skulle betale fuld pris for noget, som han tilsyneladende ikke kunne tage sig sammen til at få serveret indenfor en rimelig tidshorisont på trods af de få gæster i restauranten.

Det tog dem 2½ time at servere en forret og en hovedret. På daværende tidspunkt var vi ikke engang nået til at bestille desserten og nok kan det ikke sammenlignes med meget andet end et motorvejscafeteria, men det her trak tænder ud og jeg kan i den grad blive sur, når en tjener ignorerer sine kunder, men skiltet ved indgangen, som fortalte at de søgte værter/værtinder til restauranten, sagde vel i grunden alt: Send din ansøgning og dit billede til…

Kriteriet synes ikke at være talent for kundebetjening…

UPDATE – og så ville jeg sende dette link til Jensens Bøfhus, fordi der var en minimal chance for, at det kunne skabe grobund for overvejelser omkring serviceniveauet på landets restauranter. Man kan bestille bord på internettet. Man kan ikke sende en e-mail. Alle tanker omkring restauranten skal sendes på skrift i en kuvert påklistret et frimærke. Det er ufleksibelt i en grad, så det begynder at ligne en tanke.

Du vil sikkert også kunne lide