Vi skulle ud at hente højtalere til Olines computer. Vi var kommet sent afsted, så i stedet for at drøne hjem og starte på noget halvhjertet mad enedes vi om, at vi ville smutte indenom Jensens Bøfhus. Ikke den store gastronomiske oplevelse, men god og gedigen mad, som sagtens kunne stille vores sult.
Der var ikke mange gæster. Slet ikke. Der var til gengæld masser af personale, som havde mere end svært ved at få øje på de få kunder der var.
Vi havde bestilt en menu. Tre retter. Forretten kom hurtigt og herefter gik det kun ned ad bakke, for hovedretten måtte vi vente usandsynligt længe på og desserten opgav vi faktisk at få med efter at have ventet 40 minutter på, at de skulle komme og fjerne resterne efter hovedretten.
Vi nåede at få stukket et menukort i hånden, men inden vi overhovedet igen havde fået kontakt til tjeneren, som havde meget mere travlt med at tørre borde af, dække op og gøre klar til at forlade etablissementet senere på aftenen, var min tålmodighed opbrugt og jeg gad ærlig talt ikke længere sidde og være til grin, for hans trang til at gå tidligt, så på trods af Olines tåkrumning, som ellers var værd at ortopæddokumentere, endte det med, at jeg blev så indebrændt, at jeg bad om at få regningen med en henvisning til, at vi ikke længere gad at skulle være vidne til hans manglende sans for kundeservice.
Dråben var, at han stadig syntes, at vi skulle betale fuld pris for noget, som han tilsyneladende ikke kunne tage sig sammen til at få serveret indenfor en rimelig tidshorisont på trods af de få gæster i restauranten.
Det tog dem 2½ time at servere en forret og en hovedret. På daværende tidspunkt var vi ikke engang nået til at bestille desserten og nok kan det ikke sammenlignes med meget andet end et motorvejscafeteria, men det her trak tænder ud og jeg kan i den grad blive sur, når en tjener ignorerer sine kunder, men skiltet ved indgangen, som fortalte at de søgte værter/værtinder til restauranten, sagde vel i grunden alt: Send din ansøgning og dit billede til…
Kriteriet synes ikke at være talent for kundebetjening…
UPDATE – og så ville jeg sende dette link til Jensens Bøfhus, fordi der var en minimal chance for, at det kunne skabe grobund for overvejelser omkring serviceniveauet på landets restauranter. Man kan bestille bord på internettet. Man kan ikke sende en e-mail. Alle tanker omkring restauranten skal sendes på skrift i en kuvert påklistret et frimærke. Det er ufleksibelt i en grad, så det begynder at ligne en tanke.
97 kommentarer
Jesper Holst
26. oktober 2012 at 21:58Kom lige til at formulere et brev til Jensens Bøfhus i Rosengårds centeret:
———————————————————————————————
Er så inderligt pissed lige nu…
Var inde og spise på Jensens Bøfhus i Rosengårds centeret i Odense og har sjældent haft et så ringe besøg på en restaurant…!!
Der blev lagt ud med at vi måtte bede om nyt bestik, da de knive der lå på bordet simpelthen var klamme og med indtørret madrester på… De næste knive måtte vi så selv lige tørre af, for de var heller ikke helt rene… dog uden madrest
er…
Vi bestilte maden… 3 retters burgermenu til os 2 voksne og spareribs til knægten…
Imens vi venter overhører vi nabobordet spørge om softice maskinen kommer til at virke i aften og svaret kommer promte: Nej, desværre…
Vi kigger på hinanden undrende… Vi har lige bestilt 3 retters menu inkl. dessert… og hvis softice maskinen ikke virker, kan I sq da ikke levere 3 ud af de 5 desserter i har… Havde det ikke været relevant at oplyse os om det, når vi bestiller og I UDEMÆRKET VED at den fucking softicemaskine IKKEvirker…!!!
Vi får vores forrret, ikke meget at sætte på den… Vi spiser den stille og roligt… Tallerknen er tom og vi venter nu på hovedretten…
og vi venter…
og vi venter…
og vi venter…
og vi venter…
og vi venter…
og vi venter…
Til sidst får vi en “tjeners” opmærksomhed, der straks spørger om vi er klar til at betale….
“Nej, men vi vil da egentlig gerne have vores hovedret”… “Øhh nå…” var svaret…
og vi venter…
og vi venter…
og vi venter…
Der kommer så endeligt et par burgere… den ene med kylling og den anden med en bøf at kødmos… ikke hakket kød, men kødmos… Helt ærligt, hvad er det i selv skriver:
– At sælge bøffer af høj kvalitet i flere varianter til lave priser.
Burgerne bliver spist og vi bliver spurgt om dessert og vi kan jo så kun vælge imellem “Cheesecake” og “Chokolademouse”, min kone bryder sig ikke nogle af de 2 og spørger om de ikke kan finde ud af et eller andet med Chokoladekagen… “Jo jo det kan vi godt”, lyder svaret…
Der hører kaffe og te med til desserten og det kommer da også hurtigt… Altså en lunken kop kaffe og et glas varmt vand med kaffe fløde…. Vi prøver igen febrilsk at fange en “tjener” og da vi får succes, nævner vi at teen er “lidt tynd”, det fatter tjeneren ikke og vi må sige meget direkte “der mangler vist et tebrev”… “Nå” var svaret og vi få så et tebrev…
og vi venter…
og vi venter…
og vi venter…
Juhuuu… desserten kommer… en ganske ok, “Chokolademouse” og en….: Flækket chokoladekage og en jordbærsovs der lå og råbte til hinanden på tallerknen… I fandt sørme “ud af et eller andet”…
Vi beder med det samme om regningen…!
Vi er nu færdige med desserten… Og vi beder IGEN om regningen…
og vi venter… (der bliver tørret lidt borde af)
og vi venter… (der bliver småsnakket lidt)
og vi venter… (der bliver kigget lidt ned i den defekte softice maskine)
Vi tager vores overtøj på og er nu SINDSYGT tæt på at gå UDEN at betale…!!!!
Tonen bliver hævet “VI VIL MEGET GERNE BETALE” og gæsterne bagerst i lokalet er nu ikke længere i tvivl om vores hensigter….
Vi får opmærksomheden og lov til at betale den fulde regning uden så meget som et kommentar, før jeg gør opmærksom på ovenstående forløb… vel og mærke til den “tjener” der har “betjent” os i løbet af aftenen… Hun undskylder lidt ømt og så var den skid vist slået…
Hvordan synes i selv at i har levet op til:
Jensen’s Bøfhus’ idégrundlag:
– At sælge bøffer af høj kvalitet i flere varianter til lave priser.
– At give gæsten en oplevelse af venlighed og god service i spændende og hyggelige lokaler.
Hvis vi altså lige ser bort fra de spændende og hyggelige lokaler..???
Sofia Paulsen
27. november 2011 at 08:00Hej . jeg er så frustreret over at man ikke kan sende en klage til dem på Mail.
Vi købte take- away fra Jensen igår. og jeg har sjællent været så skuffet !!
det var minimal mængde mad, enten var det stægt så min ikke viste at det overhovedet havde væøret i ovenen, ellers var det direkte sort. det sorte kød smed vi ud og stegte benene 20 i ovnen, så var det gode.
– Derudover stod vi ved disken og ville bestille maden, og der kom INGEN. 10 min efter, tænkte jeg. “Jeg ringer da bare til dem og bestiller”, der fik jeg så endelig også kontakt. Vi bestilte og fik besked på at der ville gå lidt tid før maden var færdig. 35 min efter ville Chef værtinden tage imod betaling, og sagde selvfølgelig efter vi havde betalt, at der ville gå et par minnutter mere.
50 min senere… får vi vores mad, og jeg fortæller hende at jeg syndes det er dårlig service at det skal tage SÅ lang tid, og om hun havde tænkt sig at tage fuld pris.
Jeg fik beskeden at det måtte jeg finde mig i, sådan var det når der nogle gange var travlt. og det var der ikke noget at gøre ved.
– Det var altså Chef værtinden, der ikke engang har et “beklager” tilovers for sine skuffede gæster. Da hun så bare stirre surt på min og vender sig om og går bliver jeg så irreteret, at jeg ville sende en klage til dem. da jeg så kommer hjem og pakker det mad ud, de havde givet os. blev jeg direkte vred..
-og nu finder jeg ud af at man ikke kan komme i kontakt med dem, andet end pr. brev, som sikkert ikke bliver besvaret allivegel..
Dette er sket i Odense, ved osengårdcenteret, lørdag aften kl18.50 .d. 26.11.2011
Jeg sætter ikke mine ben der mere, jeg er så frustreret !
Lotte larsson
12. januar 2011 at 11:03Hej,
lignende oplevelse her! Og så lige en bemærkning til deres færdigretter som kan købes i div. forretninger!!! De er det rene affald. Jeg har nu prøvet et par forskellige i en travl stund (og jeg køber ellers aldrig færdiglavet mad i supermarkeder … men tænkte at det måtte være ok kvalitet når det kommer fra jensens bøfhus … og der er jo ingen dårlig betjening med :o) Nå, men jeg vovede sidst nogle pakker med hjemmelavet hakkebøffer og brun sauce. Og det var så sidste gang jeg nogensinde køber noget der kommer fra jensens bøfhus! Bøfferne var det rene hundeæde … de var umulige at spise pga. store bruskklumper og sener!
Hilsen Lotte
Jane
30. august 2010 at 13:17Hold da op jeg har lige siddet og læst lidt på denne side…
Sjovt nok besøgt jeg/ vi Jensens Bøfhus i Odense i går Søndag d.29.08.2010
Den oplevelse vi havde var en tro kopi af den som du havde d.20.09.2007
Vi ankom kl.17:30 der var meget få mennesker – vi fik hurtigt bord og menu kort – men derfra gik det kun ned ad bakke – ALDRIG har jeg/ vi oplevet så ufattelige langsom og dårlig betjening
Vi fik dog deserten efter 2 timer og valgte samtidig at betale regningen, så vi bare kunne smutte efterfølgende – kaffen fik vi aldrig….
Det var første sidste og eneste gang jeg har besøgt den kæde….
Der er gået 3 år siden det første indlæg blev skrevet og intet har ændret sig og man kan stadig ikke sende Jensens Bøfhus en mail – HALLO vi skriver 2010 – Hvad sker der for den fedt biks….
Mange hilsner Jane
Adam
2. juli 2010 at 10:22Jeg var egang glad for at komme på Jensens Bøfhus, men siden er der sket meget.. Vi fik ved en bestilling udleveret en kupon der tilbyder 1 gratis bøf når kortet er fyldt ud. Det vil sige når vi besøger stedet for 4 gang, Men da vi kom tredie gang fik vi ét stempel på det gamle kort som nu havde 5 stempler og manglede et og et nyt kupon kort med 2 stempler??? ikke forstået… Vi nåede faktisk at få tre kort uden nogensinde at få en gratis bøf. Så er der historien om bøfferne der bare ruller igennem en gril i x minutter i forhold til om den skal være rød, medium eller gennemstegt. Ingen kok der interessere sig bare lidt for vores mad. Historien om en kunde der stak en tandstik i en efterladt bagt kartoffel og wupti… dukkede den op igen på en ny kundes telerken… Det blebv konstateret da kunde hylede op om at der var en tandstik i maden. Servicen er også blevet dårliger med længere ventetid. Og ja. Det er tankevækkende at man ikke kan sende mail til JB… Sender man et fysisk brev, høre man vel aldrig noget… Vi kommer der ikke mere.. Vi kan anbefale restaurant Ankara med Tyrkisk mad.. Godt og fair pris.
Pia Møller
13. juli 2009 at 10:11Søndag den 12-o7-09 besluttede vi at køre ind på Jensens bøfhus og spise, som vi havde gjort rigtig mange gange før.
Da vi kom derind ville vi gerne sidde ude og spise.
Vi var 6 personer så vi spurgte om vi måtte sætte et lille bord sammen med et andet bord så vi kunne sidde sammen. Servetricen sagde ” det tror jeg godt nok ikke at i må, men jeg spørger lige min chef ” hun kom tilbage med svaret” desværre det må i ikke”
Jeg var dybt chokeret og svarede, at nu havde jeg aldrig hørt noget så åndsvagt må vi ikke sidde sammen og spise. Jeg sagde så til vores børn kom her sætter vi ikke vores ben mere og så kørte vi på en anden resturant, hvor vi selvfølgelig godt måtte sætte et bord til så vi kunne spise sammen.
Vi var alle dybt rystet over situationen og jeg besluttede mig for, at ringe de ansvarlige for Jensens bøfhus op og fortælle om vores oplevelse i Silkeborg, men det var umuligt at finde et telefon nr. eller adresse på hovedkontoret på Fyn på nettet.
Hvis Jensens bøfhus i Silkeborg lukker en dag forstår jeg det godt tænk på alle de kunder de mister.
Sine
17. april 2009 at 19:07Årh stakkels stakkels mennesker.. tænk at læse alt det brok og ævl tog næsten ligeså lang tid som at vente på en forsinket hovedret på Jensens…
Tine
23. marts 2009 at 20:48Forresten – så kan jeg fortælle jer, at man kan kontakte de forskellige Jensens restauranter på bynavn@jensens-bofhus.dk (f.eks. horsens@jensens-bofhus.dk)… denne oplysning er blevet støvet op på nettet – og IKKE på Jensens hjemmeside, da de jo ikke er interesseret i at høre, hvad deres kunder har at sige om deres virksomhed…!
Tine
23. marts 2009 at 20:46Jeg bliver desværre også nødt til at komme med en træls oplevelse fra JB… I dag kom den berømte dråbe, der fik bægeret til at løbe over.
Vi var 2 voksne og 2 mindre børn (0 og 2 år gamle). I en FAMILIE-restaurant forventer jeg, at der bliver taget hensyn til, at man kommer med to små børn, som ikke har den største tålmodighed, men det blev der overhovedet ikke. Vi ventede næsten 35 minutter før vi overhovedet fik vores mad – og vi snakker ikke fredag/lørdag aften.. vi taler om en mandag aften, så det var ikke fordi der var mange mennesker i restauranten.
Efter vi endelig havde fået vores mad og den var blevet spist op, kunne vi ellers igen sidde og vente på, at der kom nogen og fjernede servicen. Og de kom aldrig. Vi forsøgte forgæves at komme i kontakt med tjenerne, men der var ingen respons. De havde alle nok i deres eget! Til sidst fik jeg nok, samlede servicen og gik op til disken med det og stillede det demonstrativt fra mig. Ingen af de 3 tjenere ved disken reagerede what-so-ever over, at jeg gjorde deres arbejde for dem!
Vi fik derefter vores bestilte softice – og jeg blev endnu engang nødt til at gå hen til disken. Denne gang for at betale, for der var igen ikke nogen kontakt til tjenerne, når de var i vores område. Ved disken skulle jeg så stå og vente på, at to tjenere stod og diskuterede min regning, og da de så endelig blev færdig, stak jeg bare dankortet i maskinen og sagde ‘På beløbet’ – det var først, da jeg kom hjem, at jeg opdagede, at jeg var kommet til at betale 34 kr for meget!!!
Daugaard
25. december 2008 at 17:49Jeg havde ellers tænkt på at gi’ Jensens Bøfhus en chance til efter ca. 8 års “fravær”. Men jeg kan med glæde se, at det IKKE blir nødvendigt. Mine penge kan lægges på en langt bedre familierestaurant som fx Bones. Jeg har også oplevet “bøffen som en skosål” (lige til at flække en kindtand på), “blodbøffen” (jeg anser ikke mig selv for at være vmpyr) og en salatbar, som min vegatariske lillesøster, ville nægte at sætte tænderne! Selv Jensens kundetoiletter er under al kritik, lige som deres uforskammet personale!
stan
24. november 2008 at 09:55Har en kort periode gjort rent i en jb restaurant, og må sige at det er et under, at der ikke var nogle der blev syge på den restaurant.
Ingen sæbe på personaletoilettet (automaten blev aldrig fyldt op pga defekt låg) , gamle pommes frites i bestik bakkerne, salatbar med gamle grøntsager under skålene, spande med dressing og sauce uden låg, kødben fra spareribs i kassen med vafler. madrester i legoklodserne, en soft-ice maskine med en tydelig sur lugt ( indtil et eller andet lyst hovede fandt ud af skille nogle dyser ad, så disse kunne renses), uindpakket Take-away embalage opbevaret direkte på gulvet ved siden af skraldespande og bunken med brugte karklude og viskestykker osv osv. Kunne egentlig godt lide jensen´s – især salatbaren, men efter, ved selvsyn, at have set de forhold der blev lavet mad under og et personale der åbenlyst ikke havde den ringeste interesse i alm. hygiejne ,nægter jeg at komme der mere…
Dan
29. oktober 2008 at 11:46Jeg er stor fan af Jensens Bøfhus – men nu er jeg heller ikke så krævende.
Får jeg en dårlig bøf, siger jeg det bare og får en ny. Kartoflerne er varme, saucen er varm, betjeningen er varm.
Særligt er der en speciel tjener som vi ynder at blive betjent af, for hun er altid glad, rar og opmærksom. Hvis betjeningen er lidt langsom er hun jævnligt henne og beklage og give statusmeldinger, som er med til at bevare humøret, så man ikke føler sig glemt.
Salatbaren er min kæreste ikke så imponeret over, men som mand har jeg ingen holdning til den (er ikke engang sikker på jeg ved hvorden står henne i biksen).
En enkelt træls oplevelse blev dog hurtigt opvejet:
Vi bestilte takeaway da det den dag virkede som det nemmeste, men desværre var der mange ting i vejen med det vik fik udleveret. Et enkelt brev om min utilfredshed med det udleverede udløste en undskyldning og et gavekort på spisning med dessert på husets regning – undskyldning godtaget for mit vedkommende og lysten til at komme igen er der fortsat.
Jeg er glad kunde hos jensens Bøfhus i Silkeborg og har ellers ikke oplevet problemer når jeg har været udenbys.
Fru Kock
16. oktober 2008 at 21:28Ih, hvor er jeg irriteret på JB…
Vi forsøgte i dag at reservere bord via internettet, til Kolding Storcenter. Vi fik en mail om at de havde modtaget min anmodning om reservation, men skulle afvente en bekræftelse”
Der kom bare ingen bekræftelse…
Nå, vi tog derind, kl. 17.00, en time før vi havde bestilt bord, og spurgte pænt, om vore reservation var gået ind. Det var den ikke..
“Kan vi bestille bord nu så, til kl. 18.00?” spurgte vi forhåbningsfuldt.
“Nej, vi tager ikke imod flere bestillinger, men I kan komme forbi kl. 18 og se om der er plads” lød svaret.
“Kan du sige noget om, om det vil kunne lade sig gøre at få bord så, ellers vil vi hellere findet et andet sted med det samme?” spurgte vi naivt.
“Det skulle ikke være noget problem med et bord kl. 18.00”..
Kl. 18 kom vi så igen, men fik at vide, at vi kunne vente i kø ca. 20 min….
Der var allerede andre der var blevet bedt om at vente med samme besked…
Da syntes vi ikke at vi havde lyst til at vente mere, og kørte sure og vrede et andet sted hen..
Hvad i alverden er det for noget fis… Hvis pigen i indgangen havde meldt ærligt ud, at der ikke var plads, havde vi med det samme kørt, så havde vi kunnet nå Bones til en Early Birdy…
Og hvorfor kunne hun ikke reservere til os?
Og hvor blev vores internetreservation af? Den forsvandt i det blå??
Det er da at holde os for nar…
Kvaliteten kan jo så ikke udtale mig om, jeg kunne ikke engang komme ind.. øv!
Dianna
4. oktober 2008 at 17:52Den historie har jeg også prøvet, bare i Kolding……vi gider ikke Jensens Bøvhus mere :-( De små tøser de har ansat, har mere travlt med at stå og grine med deres kollegaer over de fyre, som tøserne har lagt ned i weekenden.
Dorthe
3. oktober 2008 at 13:25Vi har også haft dårlige erfaringer. Plejede at komme rimeligt tit på Jensen, men gider simpelthen ikke mere. Det er blevet for ringe, og også halvdyrt ift kvaliteten.
Karen
3. oktober 2008 at 09:18Jeg synes egentlig det mest mærkelige er, at kvaliteten svinger SÅ meget, når Jensen’s Bøfhus arbejder efter et amerikansk princip om ensartethed – de har vel temmeligt sikkert regler om, hvor længe der må gå inden man blir tilbudt et bord, hvor længe man må vente på menukort, vente på mad osv.
Og ens regler for hvornår man får kompensation – gratis dessert el. lignende.
Så det undrer mig meget at restauranterne er så forskellige!
Annette
3. oktober 2008 at 08:52Hvor er det bekymrende læsning – at så mange har haft samme oplevelse… også her i familien. Ventetider på op til en time for hovedrette. Godt vore børn er så store, at de forstår at man skal vente – men en time er for lang tid.
Personalet havde mere travlt med at ordne borde m.m. Jeg ser det som et symptom på at de unge, der er ansat ikke kan strukturere deres arbejdsdag, beklageligvis. At de ikke kan prioritere kunder fremfor afrydning. ja gu, ser det da kedeligt ud med ikke-afryddede borde, men det tager under 5 min at afgive en bestilling, så kan man jo i ventetiden som personale rydde borde…
Vi kommer der ikke – jo, Kolding Storcenteres JB kan vi lige svinge os op til, og det kun når vi er afsted uden børn….Så hellere Bones, hvor vi oplever en hel anden kultur. KOnceptet her er lign., men vi føler at det er bedre. Så nej JB kan vi ikke lide her i huset heller…desværre, for 15-20 år siden var det ok…
Estermarie
2. oktober 2008 at 22:04Skal på JB i Skalborg i morgen…
Har kun haft gode ture derind, så jeg glæder mig ;)
Tine Pedersen
2. oktober 2008 at 21:35Hej
Jeg har også været på Jensen flere gange, da mine børn syntes det er fantastisk.
Men det syntes jeg nu ikke.
Vi har prøvet at de glemte at give os hovedret!
Efter at have fået forret, sad vi meeeget længe og ventede, og forsøgte at få fat i en tjener.
Da det så endelig lykkedes, sagde han: Er i klar til dessert?
??? Nej, vi har stadig ikke fået hovedret!!
UPS, sagde han så. Efter at have ventet meget længe, igen, kom der så mad.
Min søns pizza var stadig frossen og bøfferne var sorte.
Og den eneste kompentation vi fik var, at de kom med en ekstra dessert , og sagde: Den kan i få. ..De skulle åbenbart ikke have den alligevel, ved nabobordet!
Efter et par ligende episoder, kommer jeg der heller aldrig mere.
Karin Hørkilde Jensen
2. oktober 2008 at 18:38Nadia – du er altså ikke den eneste!!!!!!!!!! Jensens Bøfhus i Esbjerg er absolut en UDMÆRKET restaurant – god og hurtig betjening, dejlig mad osv. Jeg har absolut INTET at udsætte på stedet!!
Jacob Nørgaard
2. oktober 2008 at 17:24Jeg tror man forventer lidt for meget. De fleste BURDE vide, at Jensen’s ikke er den helt store kulinariske oplevelse. Indrømmet, det var bedre i “gamle dage” (15 år siden), men jeg vil så sige, at der er i det hele taget mange steder, der har elendig betjening og middelmådig (eller værre) mad.
Og hvem bærer så skylden? Det gør vi selv. Vi vil have tingene så f*cking billigt og det skal bare komme på NO TIME.
For et par år siden var jeg i Paris og på en rigtig god restaurant. Vi snakker fantastiske tjenere (selv min borddame, som selv har været tjener, var MEGET imponeret), hurtig betjening og ganske vist gik der en 30-40 minutter før hovedretten kom, men forretten kom efter 10 minutter og der blev konstant suppleret op med diverse “snacks”, iskoldt vand og vin. Ja, her købte man en flaske, men man skænkede ikke selv. Så snart ens glas var næsten tomt, kom tjeneren og tilbød at hælde op.
Alt var praktisk talt perfekt, og indrømmet, det løb næsten op i 2.800 for to personer. Men så kan man også tillade sig at forvente noget mere.
Forleden var jeg på RizRaz, hvor en kødret (Kylling på spid) og grønt/ris/pasta/kartoffel-buffet kostede 149. Jeg havde ikke regnet med den store kvalitet, men det var forbavsende okay, prisen taget i betragtning.
Man må simpelthen lige tage og kigge lidt på prisen og omgivelserne. Man kan ikke forlange en ypperlig kulinarisk oplevelse, hvor tjeneren kræser (og kredser) om en konstant, hvis man går ind til Jensen’s. Hav dog lidt realitetssans.
Hanne
2. oktober 2008 at 15:31Jeg er sikker på, at silkeborg afdelingen slår rekorden i langsom betjening….Vi er gået derfra 2 gange efter at have ventet i en 3 kvarter på betjening…..
Slagt en hellig ko… » Hvis jeg var Jensens Bøfhus…
2. oktober 2008 at 14:42[…] – ville jeg være rigtigt træt af dette her indlæg… […]
Dorte
2. oktober 2008 at 14:02Dejlig side og gode indlæg. Vi prøvede Jensen’s Bøfhus i Roskilde forleden og kommer med garanti aldrig igen. Familierestaurant? Efter at have ventet en time på hovedretten måtte vi give op og gå. Børnene kunne ikke vente længere. Der var snavset, betjeningen elendig og tilfældig. Bare for at nævne lidt – måtte selv bede om menukort (borde der ankom efter os fik…). Blev bedt om at dele menukort? Kunne se retterne hobe sig op fra køkkenet alt mens personalet ikke fordelte dem på bordene – og der så altså ud til at være rimeligt med personale. Resultatet var at en del mad måtte “varmes” igen eller sendes halvkoldt til bordene… Heldigvis er der alternative familierestauranter til samme prisklasse i Roskilde området. Alternativt går vi meget hellere på macdonalds.
Dennis
24. september 2008 at 20:16Fik lige øje på lidt mere.
Ingen gider vente 18 minutter på en bagt, som det tager at få den op på de 90 grader som de skal være inden vi må servere dem. Derfor ligger de i varmeskuffe på omkring 90 grader i op til en halv time for at ventetid blive minimeret.
Dennis
24. september 2008 at 19:51Ufaglært personale sørger for de billige priser. Køkkenpersonale tjener 107 i timen og alt vælter på os når utilfredse gæster beklager sig. Der blod i bøffen (nej det kødsaft, sjovt nok bliver dyr drænet for blod), den er ikke stegt nok, kødet er tørt, kartofler kolde. Det klart når man skal køre 160 gæster igennem på 5 timer alene i en frokost, mens man også skal sørge for al rengøring, opfyldning og sørge for man har tallerkner nok til at maden kan komme over på en tallerken. En faglært vil da ikke vælge et sådant job, for de har højere løn, dermed mindre penge i budgettet til personale som gør at der færre køkkenfolk.
Intet er forstegt, udover kylling som er forKOGT for at minimere risiki for forgiftning. Madforgiftning er en sjældenhed på Jensens, også især når man kigger på gæsteflowet, højsæson gennemsnitsligt 600 gæster om dagen. Der sker smuttere når der er travlt og gæsterne forlanger maden NU, så det ikke altid den er helt perfekt, for der er lige 50 gæster som har bestilt før dem, og en gennemstegt bøf tager ca. 11 minutter at lave, hvor en rød tager 4, så klart når der pres på at bøfferne ikke altid er stegt efter gæstens ønske. Som skrevet så viser billederne i menukortet hvordan vi steger bøfferne henholdsvis rød og medium. Gennemstegt er jo bare grå så det nemt nok, men nogle gange er bøffen ikke til at vurdere og så sker det at den ikke er perfekt stegt. Dette sker også på dyrere og mere fancy restauranter. Og ja det er samlebåndsagtigt, vi benytter en båndgrill for at kunne klare flere gæster og ikke over grill eller stegepande, da dette ville kræve mere personale, mere løn, højere priser og mere at beklage sig over, især for børnefamilier. Jensens er en familierestaurant, vil man ud med kæresten og give denne en gastronomisk oplevelse så frem med pengepungen der nok restauranter at vælge imellem, men hvem siger oplevelsen er meget bedre der på en travl aften. Der kan man også risikere ventetid og dårlig service, da mange benytter ufaglært personale for at holde priserne på et lavt niveau.
Ang. halvfabrika. Ja det korrekt, men alt er vakumpakket og tit af højere kvalitet end det man får hos grønthandleren. Tro mig, vi har tit løbet tør og bestilt fra forskellige grønthandlere. Ikke bedste kvalitet. Derfor halvfabrika. For ensartethed. Alt som ikke er efter Jensens standard ryger ud. Der sker fejl, men dette skyldes uopmærksomhed pga. travlhed, har du fundet kedelige salat produkter, nævn det for den daglige leder, person med guldskilt, de skal tage sig af det, da service- og køkkenpersonale ikke er robotter, vi kan også mærke en sviner fra utilfredse gæster. Snak pænt og I får opmærksomhed.
Men nok om det, kan ikke lige komme på mere…
Wow Wow
14. september 2008 at 23:14Hmm… Jeg forstår bare ikke jer folk.. Nu arbejder jeg selv på jensens og forstår bare ikk hvad der sker for jer? I klager og klager og ja den svipser nogle gange! Vi er en travl restaurant kæde og gør alt for at i får en god oplevelse, og ved at pga i havde en lorte dag første gang så har i den negative attitude til næste gang. Så når det så bare går en lille smule galt der er alt bare dårligt. Kender det alt for godt fra andre gæster som klager til mig mens de bestiller og siger:”Ja og den skal være Medium, ikk noget med at den er rød” Hmm kig dog på billederne som viser hvordan vores bøffer normalt er stegt? Når den er medium er den som sagt lidt rød i det.. Jeg synes bare i skulle prøve at være positive og prøve Jensens igen.. :) Har overhovedet ikk noget imod jer der klager synes bare det er træls der kun er negative ting, for det er der overhovedet ikk.. Ha det godt og håber vi ses på Jensens Bøhus igen :)
Føj for en omgang FUSK
24. august 2008 at 10:55Salatbar med kinakål, majs, syltede hvidløg og altid cremefraichedressing, aldrig god olie-eddike,
og så kød og dårlig betjning….der må der være et bedre alternativ
Jensen bøfhus var nok et af de steder jeg aldrig kommer igen, simpelt hen pga betjeningen og maden. samger hverken godt. og betjeningen er lige så god på MCD, for ik sige bedre.
Og husk lige hvordan de behandler de dyr, hvor de for kødet fra.
Ka ik sige andet end Jensen er blevet en godt o grundig turist fælde der lugter langtvæk af Snyd og humbug.
Christian Dahl
11. august 2008 at 18:09Jeg har været på Jensens adskillige gange og er godt tilfreds. At man kan gå ud og spise og stadig få en hovedret til 110 kr der er både mættende og velsmagende finder jeg tilfredsstillende. Specielt med de råvarepriser der er på markedet i dag.
Det er yderst sjældent at tjeneren er uddannet, men langt de fleste er ildsjæle der gør hvad de kan.
Mange af jer lyder som en sørgelig flok indebrændte mennesker med små børn. Til jer har jeg et lille tip: “smil til verden og den smiler til dig” :)
Midnatsluskeren
20. april 2008 at 15:15Jensens bøfhus nemt at ramme, svært at få til at falde.
Hurtige argumenter imod jensen’s bøfhus er nemme at støve op,
det er præfabrikeret og ting der bliver fremstillet i store mængder
til masserne, bliver som regel lidt kedeligt, men heller ikke dårligt.
Prisen, ja den er for høj i forhold til kvaliteten, kan godt få bedre hvis man leder lidt rundt omkring, men de har et brand de kører på, og det kører ganske fint, men restauranterne tjener ikke meget, det gør alt det andet der er omkring kæden, ejendomme, detail salg (kig grundigt efter på pakkerne i dansk supermarked, man bliver overrasket over hvor meget forskelligt de laver hint. jensen food group = jensens bøfhus).
Personalet, helt klart et spørgsmål om ledelsen de forskellige steder, det kan være godt, det kan være skidt, og neeeej de er ikke proffesionelle, de er unge…
Men det kan de lære efterhånden hvis kæden vil vinde på sigt, og ikke gå hen og blive “option number two” hvis alt andet fejler…
Tempoet, og ventetid.
Tja, det er et sted der skal tjene på volume alene, mange gæster, mange penge, der vil altid opstå ventetid på sådan et sted, og nogengange føles det utilstrækkeligt at vente, andre gange har man det sjovt og det føles ikke så længe, men istedet for at sidde indebrændt, lav en glidende tackling på en tjener m/k og åben munden og fortæl om problemet, uden at bruge navne eller hidse sig op, det hjælper i mange tilfælde, det andet, ja hvad ville du gøre hvis der blev startet en samtale med dig hvor du blev kaldt for idiot, så træk vejret, se nøgternt på det, og for fanden, hvis i vil have bedre service/mad, så prøv andre steder at spise, men så slipper i også en kende mere mønt til stedet.
Sådan er livet, en skoda bliver jo heller aldrig en porsche, og netto aldrid irma, vel.
Men men men, sjovt at se at der er noget personale fra de forskellige bøfhuse der blander sig her…..jepser, ambus og vestergaard, i er luret ;-)
De føler i det mindste noget uden at gå helt over gevind.
Kasper Smith
16. april 2008 at 01:09Læs min site – Vi havde præcis samme dårlige oplevelse med Jensens bøfhus, og som it folk synes vi det er forkasteligt at man ikke kan sende dem en email på siden. Hvad fanden er det dog for noget pis!
Vi er dog gået så langt at sende en skriftelig klage over Jensens i Fredericia…
Dbh, Kasper Smith
Sanja
2. april 2008 at 15:44Googlede også Jensens for sjov, bare for at se om det kun var mig, som havde haft overordentligt dårlige oplevelser med stedet. Det kan jeg så læse her at jeg ikke er, interessant.
Jeg var på Jensens med min kæreste for et par år siden, hvor man kunne samle låg fra deres saucer og så få en gratis bøf. Jeg kom ind på restauranten for at bestille bord og sikre mig, at man godt kunne benytte tilbuddet efter 16 (mange ting er jo frokosttilbud). Jeg blev mødt af den mest uforskammede unge mand, som højlydt gjorde mig opmærksom på , at Jensen ikke tjente penge på de gratis bøffer. What? Mon det er fremgangsmåden? Nå, men jeg fik dog svar, og fik bestilt et bord til senere på aftenen.
Da vi så dukkede op skulle vi alligevel vente i tyve minutter. Da vi kom op i restauranten var der ikke engang mennesker ved halvdelen af bordene. Hvorfor i alverden kunne vi ikke sidde ved et af dem så? Der var altså ikke lige gået en masse mennesker, for vi havde jo stået ved indgangen hele tiden.
Tror ikke vi snakkede med den samme tjener mere end én gang. Én viste os bordet, én gov os menukortet, én tog imod bestillingen, én kom med maden, én kom med en manglende gaffel etc. Salatbaren var noget af det mest kedelige og uopfindsomme jeg længe har set. Store, ulækre klumper agurk, frosne ærter osv. Vi ventede en evighed på at få regningen, og havde på intet tidspunkt en eneste tjeners fulde opmærksomhed.
Sidenhen skrev jeg en mail til Jensen (det kunne man dengang), og modtog et meget ydmygt svar, og tilbuddet om et gavekort som undskyldning. Nu var jeg nået dertil, at hvis jeg nogensinde skulle sætte mine ben på Jensens skulle det være gratis, så jeg forventede at gavekortet i det mindste rækte til en middag. Men nej, det var på en “Snackkurv str. small”. Ellers tak! Den røg direkte til mine svigerforældre, som ofte spiser på Jensens.
Eller rettere spiste på Jensens. De har nu også haft så mange problemer, at de har droppet stedet. Min svigerfar fik en dag en “bagt kartoffel” som var skrumpet ind til en lille sort sten. Han påtalte det naturligvis, og fik da også en ny – da de havde spist al maden! Den rare tjener kom simpelthen fuldkommen upåvirket med en lille tallerken med en bagekartoffel og stilte den foran ham efter al den anden mad var taget væk. Og som undskyldning fik de en gratis dessert! Come on, det må sgu være pinligt at være tjener sådan et sted.
Og ja, det er tjenerne, der kommer til at høre for kokkens fejl: skulle kunderne gå ud i køkkenet selv og brokke sig? Mon så ikke der ville komme problemer? Det er jo også kassedamen i Føtex der får hug hvis ikke stregkoden virker, ikke producenten af stregkoder.
Kenneth
30. marts 2008 at 19:31Gik på Jensen’s i Holstebro her til aften, efter at have læst alle de rimelig negative oplevelser folk her har haft. ( egentlig et uheld, jeg havnede her – googlede Jensen’s fordi jeg ikke kunne huske det hed .com og så nogle anmeldelser i søgeresultaterne)
Jeg må desværre skuffe de negative. Det var en god oplevelse. Der var reserveret bord og lagt ting frem til de 3, ahh egentlig kun 2 børn, da den 3’de er 13 år.
Vi havde snakket lidt om inden hvad vi skulle have, så 10 min. efter vi havde sat os, var der bestilt ved en effektiv ung mand, der ikke skulle have det hele gentaget som man ellers ofte ser.
1 tår rødvin og et toiletbesøg senere stod maden på bordet. De rigtige ting til de rigtige personer, stegt som det var ønsket og serveret med et smil.
Alle blev mætte, det smagte godt, bøfferne var stegt som ønsket, ribsene tilpas kødfulde og cole slaw var 100%.
Lidt ekstra remoulade og en vaskeserviet kom med det samme efter bestillingen.
2 gange forespørgsler undervejs fra værtinderne om alt var som det skulle være.
Det skal bemærkes at restauranten var fuld da vi ankom kl. 18.00 og halvfuld da vi gik kl. 19.30.
Alt i alt en meget positiv oplevelse hvor vi fik hvad vi havde bestilt og betalt for, tillige med sød, hurtig og kompetent betjening.
Håber de positive ting kan være lidt modvægt til alt det sure.
Muligvis er det et spørgsmål om attitude ved de ansatte og/eller regionale forskelle i hvor stor en ære man sætter i sit arbejde.
Pernille
12. marts 2008 at 12:23Åhh ja! Det har jeg også prøvet – 2 gange! Så det er ikke fordi vi ikke prøvede at give dem en chance på Jensens. Dette var i Århus og vi har sidenhen boykottet stedet. Vi ventede 1 time på hovedretten….Zzzzz…..
denis hansen
6. marts 2008 at 15:10Altså vi finder også at de ofte er underbemandede.
Vi børne familier kommer ikke for at vi skal have en aften til
at gå og det er som om at de hos Jensen syntes at hos os skal
der ikke være stress.
Men det er en fejl vi med unger skal hurtigst muligt hjem igen.
Vi forventer fast food – der er bedre end mac og kongen.
sådan er det bare – forstå jeres gæster – hvor svært kan
det være?
Vi har også opgivet desserter og har fået kold mad til nogen
ved bordet fordi deres “hold maden varm” var i uorden….
Vi kommer sku forbi igen i denne uge – bare for at se hvad
der nu går galt…
ok ok over halvdelen af gangen går det fint nok – men alligevel
Godt i ikke er læger :)
Trine
27. januar 2008 at 15:55Hejsa :-)
Jeg er faktisk en glad Jensen pige. Jensens bøfhus er faktisk min arbejdsplads!! Selvfølgelig har vi reklamationer på en aften, men hvor har de ikke det??? På Hereford har dyrlægen lige fundet coli bakterier i salatbaren, det er sku da KLAMT!!! Vores kød er i super kvalitet, og er faktisk dyrt i indkøb……. Vores værtinder får faktisk en super god løn 130 kr i timen plus tillæg. Vores bøffer kommer hjem i rå tiltand og er IKKE halv stegt!!!! Men hvor er det nemt for Jer at sidde og svine os til – kom dog væk fra skærmen og mød os på bøffen…. Vi elsker faktisk at give Jer en god oplevelse med noget lækkert mad… Der er jo en grund til at vi har 4.1 mil gæster hvert år. Vi glæder os til at se jer. Mange bøfhilsner en Jensen pige :-)
Nanna
15. januar 2008 at 13:33Istedet for at række tjenerne ned pga. at maden er forsinket, tænk på det ikke er dem der laver maden! Som om de kan gøre for at de køkkenfolk SOM ER UFAGLÆRTE ikke kan lave mad…
ja, køkkenfolkene er nemlig ufaglærte og det er dem der står for at lave alt jeres mad.. tænk på det, og lad tjenerne være en anden gang.
Dan
11. januar 2008 at 10:22Mig og min kæreste var inde på Jensens i Rosengårdscentret igår den 10/1-08.
Jeg havde bestilt bord til 2 til klokken 19:45.
Vi ankom kl 10:35 og blev bedt om at vente, til der var et bord ledig. Dette tog cirka 5 minutter. Klokken er nu 19:40.
Vi satte os ned og fik en menukort i hånden.
Vi får altid det samme, så vi kiggede ikke i den.
Vi sad så der og ventede og ventede og ventede på at der ville komme en tjener og spørge hvad vi ville have. Der kom ikke nogen, og det på trods af at der faktisk næsten ikke var flere kunder, da vi havde sat os.
Vi sad ved en “sofa” række, hvor der var 4 borde og det var kun os der sad der, men der havde lige sat nogen ved de 2 andre borde.
Der kom 2 tjenere og fjernede ting og sager fra ET og samme bord samtidig. Og der skulle åbenbart også 2 til at sætte nye papir dimser på bordet.
Og de havde mere travlt med at snakke med hinanden, ind de havde med at ekspedere deres kunder.
Da klokken så blev 19:55, begyndte vi at spekulere om vi ikke bare skulle smutte, men ville lige give dem 10 minutter til at tage sig sammen.
Da klokken næsten var hel, kom der en meget sur dame over til en af tjenerne og sagde at nu havde de ventet en halv time på at få taget deres bestilling. Så gik vi, og advarede de kunder der stod og ventede på at kunne få et bord, i en næsten tom restuarant.
Vi gik så pisse sure og tog ind til Jensens i Kongensgade, hvor vi blev betjent af en rigtig flink fyr, en som hed Frederik, som var chefvært den dag og som skal have ros.
Han gav os humøret tilbage, da han gav os adressen på hovedkontoret og fortalte hvem vi skulle skrive brevet til, for at klage.
Vestergaard
9. december 2007 at 19:05Som leder på Jensens bøfhus vil jeg også lige komme med en kommentar…
Jeg er helt enig i Siri, Ambus og Vaabens kommentar om JB.
De fleste af jer som skriver herinde var sidst på JB for 5-6 år siden, hvad med lige at i tager jer sammen og prøver det igen, for det er faktisk en god kæde og et godt koncept vi har.
Til jer som siger vi har rådne/gamle varer på lager, det kan jeg hvert fald sige at det ikke passer, vi har meget stramme regler på JB hvad det angår og samtidig har vi flere krav til vores rengøring og egenkontrol en levenedsmiddelkontrolen vil have.
Og ja nogen gange sker der uheld, jeg tror da ikke på at en eneste af jer som har svinet JB til ikke også laver fejl når i er på arbejde. Det er jo mennesker vi har med at gøre.
Men prøv det igen og kom ind med et åbensind, og ikke bare være negativ fra starten af. Så kunne det måske være at det kunne blive en god oplevelse.
Ambus og Vaaben
22. november 2007 at 06:07Hey tror lige vi er nødt til at bryde ind her – vi faktisk nogle med følser i…..!
Hør her i småkedelige hjemmegåendene husmødre, hvis livet er så SÅ hårdt for jer, så prøv noget nyt, det skader ik’ JB taber ikke penge på Jer alligevel…! Men det kunne nu alligevel være rart hvis I viste hva’ en snakkede om.
1. Personalet gør alt for at gæsterne skal få en god oplevelse, der er minimum altid een leder på som søger for at gæsterne blir’ vist på plads.
2. Kødet er en langt bedre kvalitet end du regner med.
3. Hvis gæsten er utilfredes med bøffen, bliver der lavet en reklamation og gæsten for steget sin bøf mere og en helt ny hvis der er andet galt, derefter bliver det så severet med nyt tilbehør (også selvom gæsten har spiste langt over halvdelen før han finder ud af at han er utilfredes)
4. Sovsen kommer rigtig nok i en spand, men hva skulle den ellers komme i, skulle folk som arbejder på JB stå og koge fond dag ud og dag ind til de fem milioner mennesker som besøger JB på landsplan – det tro jeg ikke man skal forvente!
5. Man forsøger at uddanne sit personal på alle mulige måder, på JB og de fleste der arbejder på JB er langt fra studerne men dem er der også.
Så næste gang du skal ud at spise kunne det måske være du alligevel skulle vælge et bord på Jensens Bøfhus – For god ordens skyld vil jeg albefale Gråbrøder i København,
Med Venlig Hilsen
A og V
Siri
18. november 2007 at 18:01Ej hvor synes jeg bare at det er trist at den danske befolkning samles på et website for at svine Jensens Bøfhus til. Jeg har selv været ansat hos jensens bøfhus i mange år og er det stadig idag. Og jeg ved hvor hurtigt det går. Jeg ved at der er folk der synes det ikke lever op til deres forventninger og det er skam også fair. Når man har været tjener samt mellemleder så bliver man ret large (når jeg er ude andre steder så brokker jeg mig kun hvis det har været rigtig skidt)
Jeg ved at der er rigtig mange gæster der går ud af min restaurant og har haft en super oplevelse fordi vi har pjattet med dem og deres børn, ønsket dem god aften og smilet hele vejen igennem. Og jeg kan fortælle forsamlingen at det går ganske strålende for JB, som i løbet af de næste par år åbner et hav af nye restauranter i udlandet – det danske marked er jo ikke stort nok til en sådan succes som Jensens bøfhus i bund og grund er. Vi har aldrig så godt som aldrig en fredag og lørdag aften, hvor der ikke er kø…
Jeg elsker mit Bøfhus som er som et hjem og en familie for mig…
Peter
17. oktober 2007 at 21:21Nåmen jeg sidder og overvejer at søge ind som chef hos Jensens Bøfhus her. Der er da vist rigeligt at tage fat på der, hvad ? Men som leder langt nede i fødekæden skal man vist være glad hvis bare man kan lide at være der.
Jeg har tidligere gjort rent på et Jensens Bøfhus, og det elskede jeg faktisk. Deres chef var ung og dynamisk, og atmosfæren var bare rigtig god (1995). Men da jeg 8 år senere besøgte stedet, må jeg da nok indrømme at der var gået lidt samlebånd og uhygge i den. Men vi fik da vores mad og kom afsted igen. Maden var vist til OK som jeg husker det. Det var sikkkert en anden chef på det tidspunkt. Det var så Jensens Bøfhus på Axeltorv i København.
Kristian
1. oktober 2007 at 10:52Det giver jeg dig så også ganske ret i. Det lugter temmelig meget af, at der er et vist kalkuleret tilsæt inkluderet i konceptet.
Liselotte
28. september 2007 at 16:09Ja, det sidste er ærgerligt, for det kunne da give et fingerpeg i retning af potentielle forbedringsmuligheder, men jeg tror ganske enkelt ikke, at det kan svare sig at opgradere personalet. Der er sikkert allerede kalkuleret med også den del af konceptet.
Kristian
28. september 2007 at 16:02Det giver jeg dig ganske ret i. Eller – måske er det mest ærgerlige, at de garanteret er temmelig ligeglade.
Liselotte
28. september 2007 at 14:39Ja, det er både pudsigt og uheldigt, Kristian ;-)
Det mest ærgerlige er vel i grunden, at de aldrig ser denne tråd…
Kristian
28. september 2007 at 12:45Det er ret pudsigt (og vel også lidt uheldigt), at du længere oppe på siden rent faktisk reklamerer for Jensens Bøfhus via Google Annoncer og gavekortet.dk.
Derudover – så er denne kommentarstrøm ret bemærkelsesværdig. Jeg mindes ikke, at have set nogen virksomhed i den grad få ørerne i maskinen som følge af et enkelt blogindlæg.
Men nu er din blog jo også den 2. mest indflydelsesrige i Danmark ;-)
Lisen
24. september 2007 at 08:35Jeg har været igennem præcis det samme som dig, bare i Roskilde. Og jeg sendte også en klage afsted på brevpapir, skrevet med min skønneste håndskrift – nævnte navnene på dem der havde undladt at servicere os (inkl. ham der troede at 200 kr. var hans drikkepenge… tsktsk), klistrede et frimærke på, sendte brevet afsted…. og hørte INTET.
Vi spiser der ikke længere!
Chaienne
23. september 2007 at 16:01Jamen er det ikke ufatteligt, specielt fordi de mindst en gang ugentlig har mysterdiners der tjekker om alt er som det skal være.
Jeg har selv og kender mange der hele tiden oplever præcis de problemer i skriver. Er personalet for ungt? Eller kapaciteten i køkken for dårligt?
Ove
23. september 2007 at 12:10Jeg er bosatt i Stavanger, Norge og reiser meget til “Dronningens by”. Som regel blir det hotell på Vesterbro, så jeg har fundert meget på dette stedet Jensens Bøfhus som jeg passerer på min vei til og fra hotellet.
Restauranten lyser lang vei av middelmådighet; møblement a la “Den Gyldne Måge” (McD) og umotivert kø i forhold til antall ledige bord. Neppe noe å satse på.
Etter å ha lest bloggen er jeg styrket i min tro på at dette ikke er noe alternativ.
MEN: Jeg elsker god norsk og dansk husmannskost. Kan så noen fortelle meg hvor jeg finner den i København? Har forsøkt Nytorv Kafe (eller restaurant, husker ikke), men den er nok mer “für touristen”.
Rasmus
22. september 2007 at 23:16Vi har haft et hav af dårlige Jensens-oplevelser – især med den i Skalborg (Aalborg S), som jeg kan se I også døjede med. Alt fra dårlig og langsom service til dårlig og sågar for gammel mad. Jeg har tit følt mig ignoreret og latterliggjort når man sidder og forsøger at fange tjenerens opmærksomhed med et venligt smil. Derefter er det en hæslig fornemmelse at betale gode penge for et måltid som over 50% af gangene er langt langt under værdighed for menneskeføde. Jeg ender der stadig en sjælden gang, mest pga. min far som er tosset med salaten, som de dog også lejlighedsvist formår at fucke op. Jeg håber virkelig, at du vil sende en udskrift af dit indlæg plus kommentarene til de høje herrer på Jensens.
Hanne
22. september 2007 at 21:15Tilslutter mig koret af boycuttere.. Har haft mange kedelige oplevelser på Jensens, men den værste må være engang jeg bestilte en burger. Mente det måtte være elementært at den blev gennemstegt. Det var den ikke, den var nærmest blodig – nåh pyt jeg sendte den tilbage med et smil og en forklaring om at jeg troede den ville være gennemstegt.. jeg får den samme burgerbøf igen (som jeg har spist af – og på samme tallerken nu med kolde kartofler).. stadig rød. Sender det hele tilbage – nu fordi det hele er koldt og burgeren stadig utilfredstillende. Får surt blik og 30 (!) minutter senere får jeg min mad, men da de stiller tallerknen rejser vi os op og går. Vi lagde penge for mandens mad og mine drikkevarer, men efter dårlig betjening og ikke så meget som et beklager har vi aldrig sat fod der igen. ÆV for et møgsted altså! (Send evt hele denne tråd med kommentarer i kuvert til jensens jeg betaler gerne porto!)
Nadia
22. september 2007 at 17:14Og jeg er staditg – den eneste som kun har lovord om Jensens. Har aldrig været i nærheden af alt det I andre skriver ..
Er lidt måløs.
stensamler
22. september 2007 at 14:32Adrrr…!!!
Salatbar med kinakål, majs, syltede hvidløg og altid cremefraichedressing, aldrig god olie-eddike,
og så kød og dårlig betjning….der må der være et bedre alternativ?
Heidi
22. september 2007 at 10:37Jeg husker dengang at en af hovedgevinsterne i Lykkehjulet var en storslået middag på Jensens Bøfhus med 30 af sine venner, familie og bekendte. Det var en god gevinst dengang, for da var både kvalitet, service og prisnivaeu på Jensens i orden.
Men Lykkehjulet gav dem succes, og den danske befolkning strømmede til huset, og Jensen begyndte at hvile på Laurbæerne.
Priserne steg, kvaliteten og servicen var nedadgående og den salatbar som på ethvert tidspunkt kunne trække mig ind i deres hus blev en meget kedelig affære. Hvor Jensen før var gået op i en højere enhed med deres koncept begyndte det at være en trist oplevelse som gang på gang efterlod sig skuffet når man gik derfra.
Jeg besluttede mig efter en lignende oplevelse som Jeres, at jeg aldrig ville spise der igen for ca. 6 år siden. Et årstid efter insisterede en veninde på, at jeg skulle med derind og give det én chance mere over en frokostbøf. Hvis det ikke var bedre end jeg forventede, ville hun betale. Jeg tog imod udfordringen.
Salatbaren var blevet omend muligt endnu værre, og servicen var bestemt ikke noget der opfordrede sig til at ligge drikkepenge. Men det hele kulminerede i at mens jeg sad og spiste mig igennem min bagte kartoffel kom jeg til at tygge på noget plastik agtigt. Da jeg fik fat i det med fingrene viste det sig at være en dut fra en dressingbøtte. Jeg fik tilkaldt tjeneren og spurgte på en rolig – men temmelig sikkert også nok lidt sarkastisk – måde om det var noget de fast var begyndt at servere som ekstra tilbehør ganske gratis? Tjeneren kiggede på mig, tog dutten, sagde næææhhh… og gik.
Veninden betalte hele gildet – fuld pris endda trods argumenter ved kassen om deres fadæse, og jeg har ikke siden og vil ikke igen på noget tidspunkt sætte mine ben i Jensens igen!
Elisabeth
22. september 2007 at 10:25det er over 6 år siden jeg sidst satte mine ben på Jensen’s… efter at være blevet lokket i fælden flere gange af veninder, nægter jeg at betale for den slags mad og “service”! har ligesom mange andre tænkt, at jeg nok bare var uheldig, men af alle de gange jeg har været der, har jeg aldrig fået en bøf som var stegt som jeg bestilte den :(
Liselotte
22. september 2007 at 08:05Jeg kan kun sige, at jeg synes Jensens Bøfhus taber stort ved ikke at have en direkte adgang i form af en emailadresse. Tænk så kloge de kunne være blevet på deres kunders oplevelse af restauranterne og personalet.
Her ligger gratis information, som kunne være anvendt til seriøse overvejelser, men sådan skal det tilsyneladende ikke være og det siger en frygteligt masse om, at virksomheden tilsyneladende ikke ønsker den direkte kontakt til kunden, som på trods af muligheden, ikke tilbydes en emailadresse at sende sine oplevelser til.
De taber stort, synes jeg. De mister dyrebar information, potentielle kunder og ikke mindst muligheden for at reagere på oplevelserne her.
Sylvia
22. september 2007 at 00:24Jeg må bare fortelle videre hva jeg opplevde i ettermiddag….etter å ha hatt et innlegg her tidligere. Før jeg skulle på jobb, kjøpte jeg en calsone(innbakt pizza) fra et lite matsted der jeg jobber. Da jeg fikk den (etter laaang tid) var den tørrstekt og med kyllingfyll, og ikke kjøttfyll som jeg bestillte.
Hva jeg gjorde? Jeg gikk ned for å klage på den, men måtte stå i kø bak en annen kunde som hadde fått dårlig stekt mat(altså motsatt av mitt…) Jeg fikk velge noe annet, og tok noe jeg visste var godt!
Vi må bli mye flinkere til å klage på dårlig mat, ellers får de aldri beskjed…………..Vil bare si jeg var hyggelig da jeg klaget, så jeg ikke ødela kvelden hennes.
God helg!
alice
21. september 2007 at 23:37Jeg har haft den tvilvsomme fornøjelse selv at arbejde i Jensen’s Bøfhus (de kan ikke engang finde ud af at benytte dansk genitiv), og det er det værste job, jeg nogensinde har haft. Det overamerikanske koncept krævede, at man, hvis man kendte kundernes fornavn, hele tiden skulle bruge det (noget de færreste danskere bryder sig om), og man skulle skrive en “personlig” hilsen på bonen, hvilket fik mange til at tro, at jeg flirtede med dem. Det værste var imidlertid, at jeg, hver gang jeg var på arbejde, fik fratrukket et beløb for mad fra min løn. Og det selvom jeg altid spiste hjemmefra. Jeg påpegede det flere gange, men fik at vide, at jeg jo bare kunne spise på restauranten ligesom alle de andre. Men jeg så jo, hvor maden kom fra, så no way in hell, at jeg skulle nyde noget af det.
Jeg sagde op efter tre uger.
hovedetpaabloggen.dk » Blog Archive » Subject: Klage over service hos Jensens Bøfhus CC: Hele verden
21. september 2007 at 22:31[…] lader ikke til det, for da Liselotte ville sende dem et link til dette blogindlæg, hvor hun fortæller om dårlig service og lang ventetid på Jensens Bøfhus (33 […]
En far
21. september 2007 at 22:27Vi har været på besøg i Jensens Bøfhus 2 gange i Skalborg… (kommer lige i tanke om G. W. Bush’s ‘fool me once.. shame on … erh …’ i kender den nok).
Så SHAME ON ME!
Når man har to børn under 3 år med derind, så er ventetid altså ikke noget, der er godt. Så kan balloner, farvekridt og legoklodser altså ikke helt gøre det. Hvis man er sulten, så skal man have mad. Hvis maden så bare var værd at vente på, så var det måske knapt så slemt, men det er altså restaurant’ernes McDonalds (Nu er McDonalds jo restauranternes McDonalds, idet de kalder sig selv en restaurant… det mener jeg så ikke helt det er berettiget til, selvom det måske teknisk er korrekt).
christense
21. september 2007 at 21:36Scenen er “Jensens” i Holstebro. En sommeraften, hvor man kunne forvente mange gæster, hvorfor der var opstillet et skilt med ” vent her” ved indgangen til arealet med udendørsservering. Men der var ikke et øje, så vi forcerede skiltet og stillede os i kø på trappen til selve etablissementet. Vi stod i kø som nummer tre, og da vi endelig kom til og måtte svare benægtende på sprørgsmålet: “har I bestilt bord?”, fik vi besked på at gå ud og vente bagved skiltet. “Jamen , der er jo masser af plads herinde”, anfægtede vi. “Jeg er nødt til at bede jer stille jer ud i køen, når I ikke har bestilt bord”, var svaret fra den meget unge værtinde.
Der stod vi så og smågrinede lidt; “Yes, vores familie er med i “skjult kamera”.
Men efter 10 minutters venten bagved det idiotiske skilt stivnede grinene og vi fandt et andet spisested.
Vi har siden ladet “Jensens” være “Jensens”, for billige er de jo ikke mere og hverken mad eller service er af samme standard som for bare tre år siden.
susanne
21. september 2007 at 20:28Jeg har prøvet flere Jensens bøfhuse.
Ålborg (city), Bagsvær og Århus er elendige.
Men kommer I nogen sinde til Kolding så prøv det.
Der er en rigtig god service, gode muligheder for at få specielt tilbehør og bøffer som altid er stegt præcis som ønskes. Så afhængig af personalet kan konceptet være godt- har jeg lært.
Mille
21. september 2007 at 19:29Jensen’s Bøfhus A/S
Indehaver
Palle Skov Jensen
Læssøegade 215
5230 Odense M.
+45 63 14 16 18
lj@jensens-bofhus.dk (nok hans sekretær)
Nadia
21. september 2007 at 18:37Så er jeg vist den eneste som aldrig har oplevet noget negativt ved jensens bøfhus.
Jeg har fået fin fin service hvergang jeg har været der.
Så jeg ved ikke, om det er mit held eller???
Men jeg er selvfølgelig trist på alle I andres vegne, at i har haft sådan en (eller flere) uheldig(e) oplevelse(r) med Jensens Bøfhus.
Desuden er det også trist, at de tjenenere negligere kunderne på den måde. Kunden er det vigtigste da, det er dem som sørger for, at de får penge til huslejen og brød på bordet.
Kunden har altid ret!
Hege
21. september 2007 at 18:35Etter denne tiraden ser det ut til at du bør spandere en konvolutt og et frimerke og sende det til toppsjefen på Jensens, Liselotte. Selv har jeg bare vært på den i Aalborg, og der var både mat og betjening aldeles utmerket den dagen vi var der. Så var vi tydeligvis heldige.
Anne Lindholt Ottosen
21. september 2007 at 14:14Vi spiste på Jensens sidste år i Silkeborg – puha. Maden var virkelig dårlig, maden nåede at blive både branket og kold, inden vi fik den, så jeg mindede mig selv om at undersøge, hvornår man kan nægte at betale. Ved nogen det?
Eneste lyspunkt var servitricen, der beklagede.
Fr. Møller
21. september 2007 at 11:46Jeg tror, mange kommer på “Jensens Bøfhus”, fordi en del af konceptet er, at børn er meget velkomne. Og fordi priserne, selv om de inden for de senere år har fået et pænt nøk opad, stadig ligger i den lave ende af skalaen.
Ret skal dog være ret – sidst jeg spiste frokost på Jensens i Sønderborg, var der absolut intet at klage over, selv om personalet havde rigtig travlt. Det kan jo være et tilfælde, eller måske fungerer den afdeling bare bedre end gennemsnittet – jeg ved det ikke.
Til gengæld er jeg kommet i tanker om, at “maggiurten” da hedder løvstikke :-).
nemlig
21. september 2007 at 11:03stytzer: Det gjør de da heller ikke mer..etter dette… ;-)
stytzer
21. september 2007 at 10:47Tror vist alle har haft lignende oplevelser på JB…hvorfor fortsætter folk egentlig med at besøge det?
Mette
21. september 2007 at 09:56Har prøvet nøjagtigt det samme i Odense, endda i den restaurant, hvor deres hovedkontor også ligger. Jeg fandt deres faxnummer på de gule sider, så hvis du har adgang til fax og har overskuddet, er det i hvert tilfælde hurtigere. Jensens Bøfhus fax: 66112021
Vi går altid på Bones, det er børnevenligt, god mad og har samme softice koncept som Jensens.
Liselotte
21. september 2007 at 09:34*Yddrrrkkk*, ME – det var ulækkert, men naturligvis noget, som kan ske på trods af krumspring for at undgå det. Der sker uheld alle steder, men når personalet er mere optaget af at komme tidligt hjem, end de er af at betjene de kunder, som rent faktisk er i butikken, bliver jeg skidesur ;-)
ME
21. september 2007 at 09:22Jeg fandt en elastik i “guffet” ved ta´selv isbaren i Vejle for mange år siden. Siden har jeg haft et anstrengt forhold til Jensens Bøfhus. Ikke en gang deres supermarkedsprodukter har jeg lyst til at købe. Jeg kan stadig fornemme, hvordan det var..
Selv bruger vi, når vi en sjældent gang kommer afsted, Bones og Romeo&Julies ta´selv pizza&pasta&salat.
Liselotte
21. september 2007 at 09:12Selv tak, Lone ;-)
Sylvia, det er utroligt, som servicen forringes allevegne :-(
God helg til dig også :-)
Sylvia
21. september 2007 at 09:09Jeg som bor i Norge, har selv opplevd Jensens Bøfhus på det dårligste!!! Dette er mange år siden, og jeg tror det var i Skagen(?) Vi fikk aldri betalt…….og til sist la vi bare noen penger på bordet og gikk. Hadde vi gått uten å betale, hadde de nok sikkert ikke merket det heller!
Har selv vært servitør, og vet ting kan ta tid, men da kommer man å beklager og lar gjestene vite at vi følger med.
De siste årene har servisen på utesteder blitt dårligere og dårligere. Jeg forstår ikke at restauranteierne tør bruke disse som ikke følger med. Vi kommer da aldri tilbake igjen!!
Men da vi var i København i august, var det en kjempebra service og god mat vi fikk servert på de fleste steder. Men vi var altså IKKE innom Jensens……
God helg, Liselotte!
Lone
21. september 2007 at 09:06Jeg siger tak for advarslen :o)
Liselotte
21. september 2007 at 08:59Lige præcis, Palle ;-)
Moster Tulle, den med isen… har været grunden til, at vi er endt derinde langt de fleste gange. Oline og Alexander elskede konceptet, så det er ret smart fundet på ;-)
anonym
21. september 2007 at 08:30Jeg tænkte på, om jeg gad skrive at jeg havde oplevet det sammen, men det vil jeg nu godt, for det er jo helt utroligt. Jeg var på eskursion i forbindelse med noget skole (et par år siden).. Vi tog på JB og tænkte det var nemt, for der kunne alle 25 mennesker finde noget de kunne lide. MEN MEN MEN
Hold da op en ringe service og deres mad… jamen køb en kyllingefillet en gang jensen sauce og smid nogle pomfritter i ovnen… Kunne godt forestille mig det som en nem løsning og det er nok bedre end McD?
Men puha… det er et sted jeg absolut ikke syntes om… DÅRLIG BETJENING hører ingen steder henne i restaurationsbranchen (ved godt de ikke er ene om det)…
Moster Tulle
21. september 2007 at 08:08Uha ja, dårlig service og ikke specielt god mad.
Har prøvet Horsens…SÅ elendig, har prøvet Bagsværd…SÅ elendig..har prøvet Kultorvet…OK…har prøvet Århus…super service (i hvert fald den aften)….der er bare meget langt fra Nordsjælland til Århus, hvis man får lyst til Jensens mad.
Når det er sagt, så må jeg jo indrømme at vores unger elsker Jensen….eller i hvert fald hans ta’ selv is (smart tiltag for efter 3 is, er de ved at dø og vil helst ligge på gulvet og trille rundt, men ned skal det).
Palle
21. september 2007 at 08:04Hente højtalere? Så jeg ikke et billede af et rum/værelse fyldt reoler indeholdende højtalere eller………………
Nå der er nok en mening med at der findes PC højtalere og så højtalere generelt.
Go weekend!
Liselotte
21. september 2007 at 07:20Hold da op, som det ligner noget generelt…
Lars, du beskriver det helt præcist. Det var præcis det samme jeg tænkte. Desværre må det alligevel kunne betale sig, at investere i ungt, utrænet personale, siden de fortsat gør det :-(
Jeg synes maden har været udmærket de gange jeg er kommet der, men jeg har været irriteret på personalet hver eneste gang, fordi de altid agerer som kunderne er et irritationsmoment, mere end de er grundlaget for deres økonomiske tilskud til studierne.
Det er ikke de unge menneskers skyld. Det er tilsyneladende en accepteret adfærd i ledelsen. Det sidste er mest trist.
AC
21. september 2007 at 06:33Nå men så kan jeg da se, at jeg ikke er den eneste, med dålige oplevelser fra det sted.
Første gang jeg kom der (for mange år siden) var det rigtig godt, anden gang var det så dårligt med en helt rå bøf der var branket udenpå, tredje gang og fjerde gang fik de en chance, da jeg troede jeg nok bare var uheldig!
Nu nægter jeg at gå der ind igen! Jeg gider nemlig heller ikke at få meget mindre, end jeg betaler for…
Fr. Møller
21. september 2007 at 02:15Flinkonella – jeg synes så ikke, kødet har været sejt :-). Men netop i forhold til, at menuerne tilberedes af halvfabrikata – lige pånær den åbebart obligatoriske kvist “maggiurt” (kan ikke huske, hvad planten hedder). Kan det undre, at det kan tage timer at varme forstegt kød og kartofler op og varme sovs fra en spand…
flinkonella
21. september 2007 at 01:59Har boycuttet Jensen for rigtig mange år siden, det kan godt være det er billigt, men ønsker jeg at fortærre skosåler så går jeg til skomageren, ellers vil jeg hellere give lidt mere og få en mør bøf.
Fr. Møller
20. september 2007 at 23:22Mens stedsønnen stadig boede hos sin mor på Fyn og vi i Jylland, ville han gerne have fødselsdagsmiddag på “Jensens”. Valget faldt på Horsens, hvor han efterfølgende kunne komme på toget hjem.
Vi havde afsat 2½ time til middagen, og man skulle jo synes, det var rigeligt. Det endte med, at drengen måtte sluge sin mad, da den langt om længe blev serveret, og da faderen kørte sin søn tl toget, ventede jeg stadig på min hovedret.
Det er åbenbat symptomatisk for kæden. Og billige er de faktisk ikke engang længere.
Ella
20. september 2007 at 23:05Jeg har været der én gang og én gang for meget. Det er dælme usselt.
Jeg er glad for at du lukkede munden op – det hjælper på indebrændtheden, Liselotte ;-)
Lotten
20. september 2007 at 22:51Sidst, jeg var på Jensens Bøfhus, var i Århus i 1995. Og jeg kommer der ikke frivilligt igen…
Susan
20. september 2007 at 22:49Det samme har vi oplevet, ogsaa i Jensens Boefhus, vi holdt op med at komme der. Nu er jeg jo ikke synderligt overrasket for den service vi oplevede da vi var i Danmark lignede det jo desvaerre meget!
Johanna
20. september 2007 at 22:49Årh ja, de kære Jensener… kommer der aldrig. Grunden er nogenlunde den samme, og så lægger vi lige et fund af karkelakker i forreten til.
Lars Bachmann
20. september 2007 at 22:47Jeg har selv arbejdet i restaurationsbranchen, og min konklussion er at de penge du sparer på ufaglærte studiemedhjælpere dem taber du på utilfredse kunder.
Jeg har selv prøve at vente meget lang tid på forholdsvis simpel mad fordi tjeneren kun tænkte på at få ryddet af, og feje gulv, så han kunne komme tidlig hjem, da han sikkert skulle op og i skole dagen efter.
Lene
20. september 2007 at 22:46Det er faktisk meget lang tid siden, vi har været der. På et tidspunkt var det yndlingsspisestedet, når vi den lille familie skulle fejre noget, og dengang oplevede vi kun slowmotion når der var stopfyldt. Sørgeligt, at de er er gået så langt ned i tempo. Kan godt forstå at du gav op, Liselotte.
Jane N
20. september 2007 at 22:36Heller aldrig mere jensens bøfhus til mig. Har kun været der en gang og det var en KANON skuffelse og jeg gør det aldrig mere.
LoneR
20. september 2007 at 22:32JEP! Den tur kender vi godt – Randers, hvor sneglene er forklædte som tjenere, og Horsens, hvor en bøf var rådden! Utroligt, at de kan slippe afsted med det… Aldrig mere JB :-(
Liselotte
20. september 2007 at 22:28Jeg er SÅ sur over så indlysende mangel på ansvarlighed i forhold til det job man er sat til at passe, at jeg på trods af kompensation i form af nogle gratis-kuponer har den største lyst til aldrig nogensinde mere at sætte mine ben i den biks. Det vil sikkert kun gøre en forskel for mig, men for fanden som jeg er sur… :-(
S
20. september 2007 at 22:25Har prøvet noget lignende 2 gange (i København). Så det er nok et generelt problem.
Forsøger altså aldrig igen, deres mad langt fra det værd.
Hanne
20. september 2007 at 22:20Den historie har jeg også prøvet, bare i Silkeborg……vi gider ikke Jensens Bøvhus mere :-(
Anette
20. september 2007 at 22:20Jeg har haft lignende oplevelser i Jensens Bøfhus – men da jeg har en kæreste der ELSKER Jensen (eller i hvert fald hans mad) kommer vi der stadig.
En gang i mellem får vi faktisk helt god betjening – men det står og falder helt sikkert på hvor serviceminded og hvor godt oplært personalet er.
Nåh, men jeg tror lige, at jeg lader kæresten læse dit indlæg – bare så han ikke bliver alt for kæphøj med hvor dejlig Jensen er :-)