Pia Kjærsgaard gør mig uhyggeligt til mode, når hun optræder på mit tv. Bagefter var jeg nødt til at drikke kaffe og vende verden med Kenneth. Jeg tror den er ved at gå af lave…
24
Pia Kjærsgaard gør mig uhyggeligt til mode, når hun optræder på mit tv. Bagefter var jeg nødt til at drikke kaffe og vende verden med Kenneth. Jeg tror den er ved at gå af lave…
24 kommentarer
Yrsa
24. marts 2006 at 12:39Han har vel ikke en derhjemme vel !!!!
Lizelotte
24. marts 2006 at 08:28Kimporaktor – hvis du var min, blev du sendt til genopdragelse.
Heldigvis findes der mænd, der har et mere nuanceret syn på kvinder end du har – heldigvis!
Kimporator
24. marts 2006 at 00:53UNDSKYLD!
Jeg har lige forstået at det ikke nytter noget. I er gode nok piger. Bløde og runde og tolerante og klart bedre mennesker end mig. Kan I have det godt piger? Det var ikke ment så slemt som det lød. Jeg vil ikke forstyrre mere med mine aggressioner. Bye bye for now.. kommer tilbage når jeg har fundet min rette dosis.
;-) 37
Kimporator
23. marts 2006 at 23:58Islam er en trussel mod stort set alle ikke-muslimer OG muslimer, hvilket sådan set vil sige ca. alle mennesker.
Når stort set ingen muslimer melder offentligt ud som fuldblodsdemokrater, så har vi et problem med deres loyalitet i en krigerisk tid hvor de toneangivende musser målrettet arbejder på at presse vores kultur i defensiven, via gentagne krav om særhensyn OG massive fødselstal.
Integration er et ord til misforståelse, så lad mig sige, at nå assimilationen af muslimer i den moderne verden går langsommere end tilvæksten af nye muslimer, bliver vi langsomt udryddet, os moderne ikke-muslimske mennesker.
Kvinder tænker i det enkelte menneske, personen, ikke i tendenser og statistik. Derfor er kvinders tilgang til løsninger katastrofale. Metoderne der virker indenfor hjemmets 4 vægge, hvor der er stærke følelsesmæssige bindinger, virker overhovedet ikke i samfundet, og særligt ikke overfor mennesker der ikke deler normer med os.
De fleste muslimer i Europa er mere loyale overfor deres medmuslimer end overfor deres nye landsmænd der har givet dem tag over hovedet.
Vi har lyttet og hørt, og set at de vil ændre vores hverdag hen mod deres normer, men det vil vi jo ikke, og så må vi sige fra. Det er dem der er kommet til os, ikke omvendt. Når de kræver respekt, så spørg dem hvilken respekt kristendommen eller hinduismen møder i Saudiarabien, afghanistan, Iran, eller Pakistan.
Hvad er det Pia og jeg ikke lytter til? Vi HAR da lyttet, og FORSTÅET – en hel del tidligere end den sløve hob. Hvad er det for en baggrund vi ikke forstår? Og hvordan kan du påstå at vi ikke forstår den?
Jeg forstår da UDMÆRKET at den enkelte muslim søger at bedre sine forhold, og jeg forstår udmærket at han tøver med at lægge sig ud med sine aggressive medmuslimer – det er da lettere at provokere danskerne, for de slår ham jo ikke. Det er da et dilemma for den enkelte muslim, men..
Han må altså yde noget til gengæld for at komme ind i vort land!
Han må give os det, at han trodser de dårlige muslimer, dem der bør tage hjem igen, og hjælper os med at smide islams klamme magt ud.
Og selvom jeg forstår ham, betyder det jo ikke at jeg skal møde ham på halvvejen, vel?
Jeg giver m.a.o. ikke afkald på en millimeter af vor levevis som straf(!) for at hjælpe dem. Det kunne da lige passe! Den slags overlader jeg til angste slapsvanse og dem, der er indoktrineret til at hade DF og “højrefløjen”.
Problemet er jo at når ordet dialog nævnes, så betyder det i praksis KOMPROMIS, ikkesandt?, Er det ikke det du i virkeligheden mener med ordet?
Liselotte
23. marts 2006 at 23:12Dialog indebærer villighed til at lytte til og prøve at forstå baggrunden for de tilvejebragte synspunkter. Jeg ser aldrig Pia indstillet på ovenstående. Det synes jeg ærlig talt er skræmmende.
Jeg siger ikke, at hun ikke har ret. Jeg siger, at hun ikke er villig til dialog, som i lytte og prøve at forstå. Forøvrigt er jeg slet ikke enig med hendes temmelig firkantede udlægning af muslimer og deres sindelag.
Du mener da ikke seriøst, at “muslimer”, som i “alle over én kam” truer os, gør du?
Kimporator
23. marts 2006 at 23:05LiZelotte: Kvindlige politikere er præget af deres køn. De er eftergivende og tror at konfrontation for enhver pris må undgås. De hader mental maskulinitet – eller de regner den for mindreværdig eller ikke brugbar. Deres tydningsunivers, løsningsmodeller og hele deres mentale snik-snakke-univers har domineret det offentlige rum siden ca. 1985 med stadig større styrke, måske med et midlertidigt knæk efter valget 2001.
At de radikale fortsætter deres vanvittige stockholmsyndrom overfor de hærgende muslimer stadfæster positionen som kvindepartiet par excellence, et sted for SF’ere der har fået mange penge.
Kimporator
23. marts 2006 at 22:58Hvad er det for en “dialog” Pia K ikke vil eller magter, og som du efterspørger?
12 tegninger i en avis, muslimsk raseri på kommando med måneders forsinkelse. Muslimerne truer os i stor stil, og visse mennesker på livet. Der brændes ambassader af og folk dør.
For mig at se truer muslimer os, og dialog med dem der truer os er jo blot forhandling af våbenhvilenetingelser efter en succesrig muslimsk aggression der har presset os i defensiven.
Skal vi gå på kompromis med ytringsfriheden og tage særligt hensyn til voldsmænd? Er det DET du siger?
Inden jeg skriver for meget, så spyt da for katten ud, hvad mener du med dialog?
Og tag lige med i overvejelserne hvor få, der har meldt sig ind i demokratiske muslimer, den pt eneste muslimske organisation i det politiske der ikke kræver indrømmelser fra demokratiet til islams dogmer.
De toneangivende muslimer er altså vore fjender. Sådan ligger landet, selvom både du, Pia og jeg i dagligdagen kan omgås den lokale muslim uden store sværdslag, forudsat altså at vi ikke krænker deres stærke fornærmelsesberedskab.
Lizelotte
23. marts 2006 at 22:56Jeg synes egentlig ikke jeg erklærede mig radikal – ud over en vis sympati for Khader – og Kimporaktor, hvorfor er kvindelige politikere du ikke kan lide partout = et slangord for det kvindelige kønsorgan?
..det kunne man jo godt ta’ en freudiansk indgangsvinkel til.
Men det er jeg for venlig til at gøre (og gider egentlig heller ikke, niveauet taget i betragtning).
Liselotte
23. marts 2006 at 21:41Kimporator – jeg ved ikke hvem er en bedre repræsentant, men jeg lytter mere intenst, hvis jeg fornemmer en vilje til dialog. Den fornemmer jeg ganske enkelt ikke og den mener jeg er grundlæggende nødvendig.
Der er rådne æbler i enhver kasse – men jeg synes Pia er for ensidig og generaliserer. Hun ville, i mine øjne, virke langt mere troværdig, hvis hun anerkendte, at det kun er en del af muslimerne, som kan vise sig at være for markant ekstremistiske til at fungere i et demokrati, som vores.
Vi har alle gradbøjet religionen – også langt størstedelen af de kristne, så der er, i mine øjne, også plads til muslimer, som gør det samme.
Mette
23. marts 2006 at 20:55Kimporator
Du skal ikke sætte din lid til fremtidsprognoser, andet end vejret 5 dage frem. En fremtidsprognose for 2080 forudsætter at verden som man kender den i dag ikke ændrer sig OVERHOVEDET – for så ændrer præmisserne sig også og så kan du ikke bruge det til noget alligevel. Jeg forholder mig til nutiden for det er det eneste der er. Fortiden er fortid og kan ikke laves om. Fremtiden eksisterer ikke for den er nutid når den ankommer. Så kig hellere indeni efter hvad du er så bange for…
Maltesen
23. marts 2006 at 19:40Lyder som om du så en gyserfilm af dårlig kvalitet…
Kimporator
23. marts 2006 at 18:59Det var jo dejligt konkret som sædvanligt, normenklatur-Dana ;-)
Dana
23. marts 2006 at 18:55Nej dog – gamle Kimpo fra Pol-debatten. Og han er ikke blevet en tøddel klogere (eller mere urban) siden sidst!
Liselotte – både Pia, Søren Espersen og Kresten Thuesen er samfundsfarer. De mestrer alle tre at kombinere skolegårdens helligfise (dem, der kan nive, sparke og vride håndled uden gårdvagten kan se det) med fanatisk udøvelse af Den Poulsgaardske Troesbekendelse (“Hvis det er fakta så benægter a fakta!”), og ælte denne uhellige masse til en grød der glider ned – hvis éns tænkeevne ikke overstiger Ekstra Bladet.
Jo mere deres metoder og egentlige mål lægges frem af dem der kan både tænke på nuet og lidt mere langsigtet, jo kortere bliver deres indflydelse.
Kimporator
23. marts 2006 at 18:43Hvem, Liselotte, er så en bedre repræsentant?
Er Pia K fx. en dårligere repræsentant end fx. Marianne Jesus og de andre radikale kvinder? Dårligere end gucci-tasken? Ja, hvor ligger hun egentlig i landskabet?
Og LiZelotte, vidste du at Anders Samuelsen (ham den yngre radikale talknuser der så ørkenvandringen komme efter 2001 og klogeligt valgte et ophold i EU-parlamentet) for nylig prøvede at gøre Khader-linien til den ny linie i R? Vidste du at han blev lammetævet i afstemningerne, lammetævet af de radikale kusser med had til Pia på hjernen?
Og kan du tåle at se dette billede uden at din hjerne eksploderer? (det er “racisten” Frevert og den dejlige Khader)
Mette, hvad får dig til at tro at DF ikke blot adresserer tidens største samfundsproblem, og at de andre ikke blot er pissehamrende ærgelige over ikke at have set det? Vidste du at befolkningsprognoserne med de indtil videre kendte fertilitetsmønstre viser muslimsk flertal i DK fra 2030-2080 alt efter hvor optimistisk man er?
Er der nogen af jer nervesvækkede tøser der ved at i Holland havde Pim Fortyuns indvandrINGS-kritiske parti stor opbakning hos indvandrerne, simpelthen fordi de også kunne stave til v-e-l-f-æ-r-d?
Nå, ikke? Hvorfor bliver I så ikke hjemme på valgdagen og kvæler noget rødvin?
Mette
23. marts 2006 at 14:54Jeg tror simpelthen DF taler til den grundlæggende frygt som vi mennesker bærer rundt på. Frygt for det vi ikke forstår og det anderledes. En grundlæggende frygt som mange slet ikke er klar over er indeni dem. Det er nemmere at pege udaf og sige: “Det er deres skyld at jeg føler uro” end at se indad og reflektere over “Hvad har skabt denne frygt og hvordan får jeg løst op for den”. Frygt er som oftest irrationel og vokser gerne til uanede højder. Som jeg ser det: De mennesker der følger Pia følge hende fordi hun tilbyder en (nem) årsag til deres angst. At hendes løsning så ikke hænger sammen betyder så mindre for dem, hvilket viser mig hvor stærk frygten kan være. At man tilsidesætter rationel tænkning for at nære sin frygt…
Og som nogle vil vide er det et kæmpe arbejde at gå igang med at bekæmpe frygten indeni. Det kan være derfor mange vælger den nemme løsning: At pege på noget udenfor sig selv.
Lizelotte
23. marts 2006 at 14:28Helt enig!
Jeg er meget på linie med Hr. Khader, som altid har talt imod den berøringsangst, der har været – den har jo skabt grobund for, at nogen lader sig besnære af enkle løsninger som DFs – men hvornår har der nogensinde været en enkel løsning på et komplekst problem?
Det er DFs force – deres budskaber er nemme at forstå, og derfor tror mange, at de er mere sande end de mere nuancerede politikker, der føres af andre partier.
Vil godt lige understrege at jeg IKKE er DFer (eeek!!) – men vi har diskuteret dem MEGET hjemme, for at forsøge at forstå hvorfor de appellerer så stærkt til mange vælgere.
De får jo så mange stemmer, at det ikke kun kan være dumme eller racistiske mennesker, der stemmer på dem…
Liselotte
23. marts 2006 at 11:40Jeg er ikke blind for de udfordringer vi står overfor med kulturforskelle, som er så markant forskellige, men jeg synes hun er en rigtig dårlig repræsentant for dem og for de overvejelser vi skal gøre os omkring dem.
Lizelotte
23. marts 2006 at 11:37Hun er skræmmende – især fordi hun mestrer den der fernis af normalitet.
Jeg kan godt forstå, at nogle bliver forført af hende … hun lyder jo ofte ganske fornuftig, når hun fortæller om de problemstillinger, hun ser i samfundet (nogen af dem er jo reelle) – men lige så snart hun begynder med sit bud på en løsning, står jeg helt af.
Så hende heldigvis ikke i går…
Lone
23. marts 2006 at 11:05Jeg slukkede, og delte en flaske rødvin med ham jeg holder allermest af.
Christina
23. marts 2006 at 09:01Og jeg skiftede kanal…. Så kald du mig bare også for en tøsedreng
Yrsa
23. marts 2006 at 08:58Jeg kan sagtens følge dig – jeg gik til computeren…
Mette
23. marts 2006 at 07:51Det er så trist at se mennesker være så indviklet i deres egne frygt at de ikke kan se og glæde sig over livet. Frygten lever dets eget liv i dem og de fodre den i stedet for at overvinde den… Jeg håber på det gode i folk.
Liselotte
22. marts 2006 at 23:24Jeg går i seng nu Rasmus. Jeg trænger til at lukke verden ude. Kald mig bare en tøsedreng.
Rasmus
22. marts 2006 at 23:16Jeg frygter, at du har ret.