Kan du huske denne her?
Jeg skrev til Thise Mejeri og informerede dem om indl?gget. Jeg skrev ogs?, at jeg tidligere havde sendt en email, som aldrig var blevet besvaret. Det er denne til geng?ld blevet…
Jeg modtog svar i forg?rs. Jeg returnerede prompte med at sp?rge om det var i orden, at offentligg?re svaret p? min weblog, men har stadig ikke modtaget svar, hvorfor jeg tager sagen i egen h?nd og v?lger, at svaret fortjener en plads her p? siden. De har nemlig gjort sig umage og det er jeg glad for…
Det er seri?st, at tage sin kunde alvorligt. Det er seri?st, at tage sig tid til en tilbundsg?ende forklaring. M?ske skulle de bare overveje at tjekke postkassen mere end ?n gang om ugen. Jeg har en klar forventning om, at med muligheden for at lade kunderne komme til orde, kommer forpligtelsen til at reagere med det samme ogs?, men s?dan er vi nok bare s? forskellige… og jeg ER et ut?lmodigt menneske.
Her kommer i hvert fald det im?desete svar og det er faktisk morsomt, for det tilgodeser alle de tidligere kommentatorer…
Hej Liselotte.
Du har skrevet til Thise Mejeri f?r, men har aldrig f?et noget svar.
Det er ikke godt. Det burde ikke kunne ske, s? jeg iler med at give dig en uforbeholden undskyldning for, at du i det mindste ikke har f?et en reaktion fra Thise Mejeri.
Det f?r du til geng?ld nu.
Du har ret i, at vi har et problem med vore kartoner. Nogle af dem er vanskelige, ja n?sten umulige at ?bne uden at splitte “karton-tuden” helt ad.
Hvad er problemet ?
Er der for meget lim p? kartonerne eller er kartonerne svejset for h?rdt ?
Problemet bliver ikke mindre af, at vi kan k?re tusindvis af liter m?lk igennem tappemaskinerne uden at der er s? meget som en enkelt karton, der er vanskelig at ?bne.
Er det kartonerne eller tappemaskinen, der er noget i vejen med ?
Er der et system i fejlene ? Er det alle produkterne, der kan give problemer eller har nogle produkter hyppigere fejl end andre ? Stammer de tr?lse kartoner fra en enkelt af vore tre tappemaskiner ?
Disse og mange tilsvarende sp?rgsm?l arbejder vi p? at finde svarene p?.
Vi har i dag haft bes?g af en repr?sentant fra firmaet, som ubesv?ret ?bnede snesevis af kartoner. Han h?vdede, at hvis kartoner blev ?bnet p? den korrekte m?de, s? ville der aldrig v?re problemer.
Jeg bad ham herefter ?bne en karton p? den “forkerte”, og til min store overraskelse var han i stand til at fremprovokere de problemer, som du og mange andre k?mper med.
Vi skal ikke til at afholde kurser i, hvordan man ?bner en m?lkekarton fra Thise Mejeri. Som udgangspunkt skal vore kartoner v?re mindst lige s? forbrugervenlige, som de kartoner vore konkurrenter anvender.
Men kan vi s? ikke bare skifte over til Elo-Pack eller Schouw-pack – ligesom alle de andre g?r ?
Det har bestemt ikke skortet p? fristende tilbud fra de store kartonleverand?rer, som af forst?elige grunde meget gerne vil levere til Thise Mejeri.
Men vi har foretaget et bevidst valg.
Ligesom der findes politiske forbrugere, s? findes der ogs? “politiske mejerier” – og Thise Mejeri er et af dem.
Vi har fravalgt de store multinationale kartonproducenter for i stedet at satse p? en lille innovativ kartonproducent, en producent som st?rrelsesm?ssigt meget bedre matcher Thise end de store virksomheder g?r det.
Vores berettigelse p? markedet er, at vi udover at fremstille sunde, velsmagende kvalitetsprodukter ogs? er innovative og hurtige p? aftr?kkeren.
Hvor de store mejerikoncerner har hovedfokus p? stordriftsfordelene, satser vi p? af optimere sm?driftsfordelene. Og her er den mest indlysende hurtighed og fleksibilitet.
Fra id?en om G?rdm?lk opstod, og til produktet stod p? butikshylderne gik der kun 3 uger. Vi arbejder selv hurtigt, men vi har ogs? en kartonleverand?r der s?tter en ?re i at im?dekomme vore undertiden urimelige ?nsker / krav. Lige b?rn leger bedst – og Thise og Ital-Pack er et godt match.
Hvis vi havde haft en af de store kartonleverand?rer havde ventetiden v?ret 3 – 6 m?neder. Det d?r vi af !
Derudover er Ital-Pack ogs? meget udviklingsorienteret virksomhed, som bl.a. har sikret, at Thise Mejeri i dag har punktskrift (Blindskrift) p? mange produkter.
Kartonproblemer skal l?ses, og det kan ikke g? hurtigt nok, men du skal vide, at vi tager problemerne alvorligt og presser p? for at f? stillet diagnosen,s? den rette kur kan foreskrives.
Men du skal ogs? vide, at valget af Ital-Pack som leverand?r er baseret p? nogle langsigtede, politiske og strategiske overvejelser.
Jeg h?ber p?, at du bev?bnet med kniv, gaffel eller d?se?bner vil give m?lken fra Thise en chance indtil problemet er l?st.
Med venlig hilsen – og tak for din velbegrundede kritik.
Mogens Poulsen
Thise Mejeri.
PS – M?lken fra Thise fik lige en rigtig lang snor der. Den st?r fortsat p? hylderne i mit k?leskab.
27 kommentarer
Anita
17. november 2005 at 19:38Alternativ l?sning, m? man sige :-)
Anita
17. november 2005 at 19:15Et r?d til hvordan man ?bner en sv?r karton:
Min mormor var halvblind af st?r p? sine gamle dage og havde gigt i hvert et led i kroppen. Det var i m?lkekartonens barndom, og DENGANG var de sv?re at f? hul p?, lover jeg jer.
S? efter mange fl?kkede kartoner og m?lk ud over det hele endte mormor med en dag resolut at tage en kuglepen, som hun knaldede igennem kartonen ?verst oppe, der hvor den b?jer indad – og vupti, s? var der m?lk til alle…
Og hvordan fik hun den s? lukket igen? Jamen, det gjorde hun slet ikke…
Anita
17. november 2005 at 17:28:-)
Anita
17. november 2005 at 17:15Ihhh nu er jeg da TOTALT forsvarsl?s overfor Thiese! Nu vil jeg jo aldrig ha ANDET.
They spoiled me for others ;-)
Suzy
fr?kfyr.ky
17. november 2005 at 08:52Holder jo meget af min egensindige, stolte hankat, men hvorom alting er, s? er navnet “Mogens Missekat mundret og hvor er det i grunden jeg har konstellationen fra ? En gammel sang ?? N?, men i?vrigt bliver kartonen her hos mig ogs? hurtigt til papmache.
fr?kfyr.ky
17. november 2005 at 04:29Ja, s? var det alts? en periodisk fejl. Stakkels Thise. Og s? ser det endda ud til at v?re en lille smule relateret til det taw som man nu een gang har tillagt sig ved ?bning af kartoner.
Men ogs? herfra et kip med flaget for Thises kundeservice!
fr?kfyr.ky
16. november 2005 at 22:57Hvor kan man s? k?be den hersens Thise-m?lk. Jeg bliver jo ogs? helt nysgerrig. Jeg bor ude p? universitetsomr?det omkring femten skridt fra F?tex, men der kunne jeg ikke lige spotte Thise i k?ledisken. Skal man i en specialbutik for at k?be Thiese? :o)
fr?kfyr.ky
16. november 2005 at 22:24Men det var letm?lken…
fr?kfyr.ky
16. november 2005 at 22:24Jeg k?bte Thiese m?lk ig?r fordi jeg havde l?st dit indl?g, og vil bare lige informere om at jeg intet problem har haft med at ?bne kartonerne:-)
fr?kfyr.ky
16. november 2005 at 21:26Simon – faktisk har vi problemet med b?de minim?lken og s?dm?lken, s? jeg vil tro, at det er et generelt problem… n?r det alts? ER et problem ;-)
fr?kfyr.ky
16. november 2005 at 21:24Det kan vi ikke have. Jeg vil fluks finde en Thise m?lk i morgen og fors?ge. Det virkede sidst. G?lder det alle slags eller bare Letm?lk? (Ironisk taget navnet i betragtning :))
Liselotte
16. november 2005 at 19:39Bare rolig, du har rigeligt med plusser at tage af ;-)
Liselotte
16. november 2005 at 19:04S? h?ber jeg, at jeg inden havde sparet et plus op, s? det kan opveje min talentl?se katteskr?k… ;-)
Liselotte
16. november 2005 at 18:10Liselotte, du har lige f?et et minus i bogen…
Liselotte
16. november 2005 at 17:18Netop Bente… men det bli’r alts? den n?ste hund. Jeg er ikke udelt begejstret for katte ;-)
Puk
16. november 2005 at 13:31Jeps Andreas, men… han skriver ogs?:
Vi skal ikke til at afholde kurser i, hvordan man ?bner en m?lkekarton fra Thise Mejeri. Som udgangspunkt skal vore kartoner v?re mindst lige s? forbrugervenlige, som de kartoner vore konkurrenter anvender.
S? ikke noget med hemmelige tricks her, selvom de kunne v?re rare at kende, mens vi venter ;-)
Puk
16. november 2005 at 13:19Jamen, de skriver jo slet ikke det vigtigste. Hvad er den *korrekte* m?de at ?bne kartonen p?? Der er jo tydeligvis et hemmeligt trick som ham repr?sentanten kender. Det synes jeg godt lige Mogens kunne have delt med befolkningen. Nemlig.
Puk
16. november 2005 at 13:09Hold da op.. Hatten af for Thiese Mejeri. Meget flot svar!
Puk
16. november 2005 at 16:42Alligevel – recept p? ?bning el. ej, s? bliver man da helt jersey blank i ?jnene over s?dan et svar. F?r lyst til at kalde sin n?ste kat for Mogens og desuden ALDRIG mer?”falde i” og falde for andet end Thiese.
Puk
16. november 2005 at 12:37Nej Kim… jeg har fors?gt mig med at ?bne 2 kartoner, som Simon foresl?r at ?bne dem, men det virkede alts? ikke :-(
Liselotte
16. november 2005 at 12:35Bruger man 2 liters kartoner idag?
Liselotte
16. november 2005 at 12:12Ja Simon… men desv?rre m? jeg meddele her, at dit r?d ikke virker p? mine kartoner. Jeg har lige fors?gt mig med 2 liter m?lk oppe i k?kkenet og det hjalp ikke det mindste. Tv?rtimod… nu kan de da slet ikke ?bnes uden at ligne noget der har v?ret i munden p? en flodhest…
Liselotte
16. november 2005 at 11:52B?j spidsen af kartonnen et par gange fra side til s?de og du har aldrig det problem igen.
Nogen der har h?rt at det er god praksis at l?se sin problemer p? laveste mulige niveau? :)
Liselotte
16. november 2005 at 11:42Fantastisk! Genialt at Thise ikke alene svarer, men oven i k?bet g?r det godt, detaljeret og i god tone. Hatten af for det! (Pr?v lige at finde den slags kundeservice hos Arla – uanset om de har weblogs eller ej).
Liselotte
16. november 2005 at 11:09hehe. ja ham salgschef Mogens er ikke helt ueffen..
Liselotte
16. november 2005 at 10:57Ja… wow :-)
mojo
16. november 2005 at 10:53Wow.