Jeg sylter, men ikke mennesker. Det kender jeg andre, som g?r…
I uge 13 afsendte vi ans?gning om aflastning i forbindelse med ferie sydp?. Vi klagede samtidig over en souschef og hans misforst?ede forvaltning af lovens bogstav i forbindelse med en tidligere ferieans?gning.
I uge 14 ringede vi, for at sikre os, at ans?gningen var n?et frem. Vi undrede os nemlig over, at vi endnu ikke havde modtaget kvittering for modtagelsen. Vi blev oplyst om, at ans?gningen var havnet det rigtige sted og udbad os samtidig en skriftlig bekr?ftigelse p? modtagelsen derinde samt en tidshorisont p? behandlingen af samme.
I uge 17 ringer vi endnu en gang, for at bede dem sende de ovenfor n?vnte papirer, da vi ikke har modtaget hverken det ene eller det andet. Vi f?r mundtlig besked om, at vi kan forvente en afg?relse (godkendt eller videresendt til anken?vnet) indenfor 4 uger efter modtagelse af ans?gningen, hvilket vi ser frem til. Den skal ankomme i samme uge, hvis de vil overholde deres egne spilleregler.
I uge 20 sidder jeg fortsat og undrer mig over, hvor alle disse gode intentioner er forsvundet hen. Jeg har endnu ikke modtaget en bekr?ftigelse p? modtagelse af ans?gningen. Den har jeg til geng?ld f?et mundtligt helt tilbage i uge 14. Jeg har heller ikke, som lovet, modtaget en afg?relse. Den skulle v?re faldet i uge 17.
Vores sagsbehandler er langtidssygemeldt og det er latterligt umuligt at f? fat i de ansvarlige, s? lige nu f?ler jeg mig en smule syltet, hvilket nok desv?rre igen m? udm?nte sig i endnu en klage over souschefens forvaltning af lovens bogstav. Han sl?ser og spilder min tid. Den slags er kedeligt og anstrengende og betyder formentligt, at vores ferie m? opgives i ?r…
?v for en amat?r :-(
5 kommentarer
Claus
19. maj 2005 at 14:49N?r du snakker med ham kommunalf?tteren, s? hils lige fra mig og sig han skulle skamme sig noget s? frygteligt!
– S?dan kan man sq da ikke behandle mennesker, heller ikke n?r man ‘degraderer’ dem til klienter for en sagsbehandler….
Alts?!
Liselotte
18. maj 2005 at 20:27?h ja… mon ikke snart vi skal have ringet endnu en gang… ;-)
AM
18. maj 2005 at 20:18jeg bliver harm, n?r en socialr?dgiver sylter borgerne. de er der jo netop for at vejlede og r?dgive, og jeg har flere gange h?rt og selv oplevet, at brugerne ved mere om omr?det end dem der sidder og skal r?dgive. det mindste man kan forlange er dog en bekr?ftigelse p? modtagelsen af en ans?gning.
uanset hvad, ?nsker jeg jer en super ferie n?r den tid kommer.
Tina
18. maj 2005 at 17:39?v… det er i s?dan en situation, at man har lyst til at g? derned og l?nke sig fast til den ansvarliges skrivebord – Og blive der til man har f?et sine svar!
Mange kommuner har et d?rligt ry, hvad sagsbehandling ang?r.. -Og de g?r da ogs? hvad de kan for at levet op til det :(
Jeg er nok typen der utr?tteligt ville ringe hver dag, indtil at de tog sig sammen. Efter at have ventet den tid der er inden for rimelighedens gr?nser selvf?lgelig :) S? uopdragen er jeg heller ikke…
Jeg h?ber at du og dine k?re f?r en alletiders sommer ligemeget hvor den kommer til at foreg?:)
AnnePanne
18. maj 2005 at 14:41Puh hvor er det stridt – at s?dan en sl?set amat?r skal ?del?gge jeres muligheder for ferie!! I m? da helt sikkert klage igen!
H?ber I f?r en god sommer trods alt – og naturligvis at der findes en l?sning p? trods af sl?seriet!