Mit hidtil dårligste køb står oppe i køkkenet og griner af mig.
Jeg købte for 1 år siden en opvaskemaskine, som siden kun har været et rigtigt irriterende bekendtskab. Den tørrer ikke ordentligt og har aldrig gjort det. Den har periodiske udfald og har haft det fra start af. Den er i det hele taget en rigtig ynkelig erstatning for den maskine jeg havde tidligere.
Jeg har ikke det mindste imod at vaske op. Faktisk kan jeg synes, at det er helt hyggeligt. Med Oline ved min side, kan det endda tage usædvanlig lang tid, for at tørre eller vaske af, er kunst, som hun siger. Det skal gøres grundigt og præcist.
Jeg har noget imod at vaske op, når der står en opvaskemaskine i huset. Jeg har noget imod at vaske op, når jeg ved, at jeg har betalt noget der ligner en halv månedsløn for den maskine, som burde tage slæbet.
Det irriterer mig grusomt, at den står uvirksom hen, når jeg har travlt og synes, at tiden kunne være brugt langt bedre end på at vaske gryder, potter og pander af.
Det er ikke fordi, at jeg ikke har gjort opmærksom på problemet og det er faktisk her det allermest irriterende ved den opvaskemaskine kommer ind i billedet. Der har været ringet til forhandleren ualmindeligt mange gange, for at bede dem om at komme og reparere, kigge på eller bare forklare hvorfor den ikke fungerer optimalt. Den er åbenbart en “mandags”-maskine, som jeg inderligt gerne så bytte ud for en anden, som ikke har alle de fejl, men sådan leger vi ikke. Nej, nej. Maskinen bliver gang på gang repareret. De sender tekniker ud og snart kan han vel selv finde koppen frem til den kaffe han skal have at drikke. Han er ved at være hjemmevant, men en ny maskine det tilbydes ikke. De reparerer hellere videre, på noget som tydeligvis aldrig bliver rigtigt godt.
Det er ganske irriterende, for enten så har man en opvaskemaskine eller også så har man ikke en opvaskemaskine og indretter sig på det. Jeg har jo indrettet mig på det første, men står alt for ofte pludselig midt i det andet scenario, hvorfor det ikke bare er en morgenmadstallerken der skal vaskes af, men i stedet for en hel opvaskemaskines indhold med service fra flere dages kulinarisk udfoldelse. Det er bare ikke fedt.
Teknikeren ringede lige. “Ja, den der reservedel jeg skulle bruge. Den er altså ikke kommet, men jeg håber den er her i morgen og så kommer jeg forbi”. Ja, gør endelig det, så skal jeg sørge for at der er kaffe og endnu en gang håndvaskede krus at drikke den af…
6 kommentarer
Liselotte
29. september 2004 at 15:15Ja… typografi er jo n?sten kunst og en smuk font gi’r t?rer i ?jnene hos den rigtige person ;-)
Er selv uddannet grafiker og reklametegner…
Thomas B
28. september 2004 at 21:28H?h, hermed droppet.
I ?vrigt; Mmmm, Garamond, er udl?rt typograf i sin tid s? *mums* :-)
Liselotte
28. september 2004 at 05:19Adrrr Thomas. Har ikke lyst til at komme i prime time, s? dropper lige den ide, ikke ;-)
N?, det g?r sikkert som det skal. Han kommer forh?bentlig snart og reparerer den (igen) og s? k?rer vi derudaf med endnu en omgang “Hvem er det til at t?mme opvaskeren?”… :-)
Thomas B
27. september 2004 at 22:39*fnis* han lyder i det mindste til at v?re flink, reparat?ren?
Hvad med et af de mange popul?re forbruger-programmer p? TV? Du skulle nok kunne flikke en mail sammen der fik dig i prime time :-)
Liselotte
27. september 2004 at 07:54Det skulle man mene at de g?r, men her vil firmaet alts? hellere sende en reparat?r ud gang p? gang.
Maskinen kommer formentlig aldrig til at fungere tilfredsstillende, men til geng?ld ender det vel med at reparat?ren m? med til fremtidige familiefester ;-)
Benjamin
27. september 2004 at 07:31ARGH … hader mandags-ting …
Hvorfor HELVEDE er det at man ikke bare bytter “lortet” ud og f?r en tilfreds kunde ..? Det forst?r man jo ikke. De lever jo af tilfredse kunder?