Brug lige 5 lektioner i 3. klasse på noget fornuftigt, nu det alligevel er blevet dit ansvar Liselotte. Brug nu aftenen i aften på at forberede noget pædagogisk rigtigt, som sidenhen vil vise sig at være uvurderligt at kunne. Gør det grundigt og forsøm ikke muligheden for at præge ungerne for resten af livet. Sørg for at du gi’r dem noget med, som senere kan vise sig at være enormt nyttigt at kunne. Gør det godt Liselotte!
Jeg regner med at lære dem lidt tegnsprog, så lærerne sidenhen kan flippe helt ud over ungerne hygger sig med at snakke “hemmeligt”. Når vi ikke gider det mere, skal vi lege “morder” og “Hvad må jeg tage med til kina”…
Er I klar børn?
9 kommentarer
Liselotte
26. marts 2004 at 21:48Hmmm… erlando, den slags skal du passe meget p? med… ;-)
erlando
26. marts 2004 at 20:22P?dagogn?rder… ;-)
Anja
26. marts 2004 at 19:44Flot indl?g af Many!!! ;)
Liselotte
25. marts 2004 at 23:03Du er sgu en skat :-)
Jeg er i gang – det g?r godt – jeg ender med noget brugbart – det ender sikkert i det rene kaos i morgen – jeg glemte at jeg er optimist… ;-)
/many
25. marts 2004 at 22:51Avs. Glemte helt den s?dvanlige sm?re vi altid bliver bedt om at tilf?je UV-planerne p? seminariet:
M?let for undervisningen er, at g?re eleverne bekendt med tegnsprogets betydning. Derfor vil jeg f?rst fastsl? elevernes forforst?else af dagens overordnede tema: “Sprog”. Dette g?res med en bred snak om, hvad sprog er (tv?rfagligt Kristendomskundskab, Dansk, Idr?t, Sprogfag og Billedkunst). Dern?st arbejdes med sprogleg, s? elevernes praktisk-musiske dimension tilgodeses og en f?lles platform opn?es. Afslutningsvis introduceres tegnsproget med et kort opl?g og eleverne pr?senteres for lette eksempler som kan anvendes i andre – og lydl?se interaktionssammenh?nge.
Ah. Nu bliver mine p?d/psyk/didaktikl?rere forn?jede :o)))
/many
25. marts 2004 at 22:41At skrible en dagsorden ned, er altid en god ide b?de for dig selv og eleverne. S? har begge parter et godt overblik over dagens forl?b og du f?r samtidig et redskab til at checke om du kommer godt rundt om emnet.
Dagens tema: Sprog
0. Introduktion
1. Hvad er sprog?
– eksempler
2. Sprogleg
– gruppearbejde
3. Tegnsprog
– eksempler og ?velser
:o) Tjulahop.
Liselotte
25. marts 2004 at 22:32Tak for indsparket – jeg er g?et i gang… og har allerede ?nden?d… eller er det tidsn?d nu klokken n?rmer sig alt for sent… :-)
visitsen
25. marts 2004 at 22:29da jeg var en lille pige (3-4 klasse) havde vi en ude, der introducerede os for tegnsprog.
Det var en rigtig god oplevelse og det gjorde stort indtryk p? os – selv nu x ?r senere, kan jeg stadig stave til mit navn :-)
/many
25. marts 2004 at 22:22Hmmm 5 lektioner og du har tegnsprog og leg med i bagagen? Avs. Der bliver nogle pauser.
M? jeg anbefale, at du s?tter en lektion af til en snak om, hvad sprog er (b?rnenes erfaringer -> Historien om Babelst?rnet -> eksempler p? dansk i gamle dage og dansk nu -> Andre m?der at v?re sproglig p? (kropssprog, tegnsprog, billedsprog).
Anden lektion kan v?re at give dem en konkret opgave. At formidle en kort historie p? s? mange m?der muligt. Del klassen op i 3-4 grupper og lad dem fremf?re det for hinanden (g?tteleg).
Herefter lister du tegnsproget ind og giver dem nogle konkrete eksempler de kan more sig med i skoleg?rden.
S? skulle tiden vist v?re fornuftigt fyldt ud!
:o)